Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsomme smerter i venstre arm

Louka565Louka565
Redigeret 26 september, 2016, 11:17 i Åben debat om smerter
I går aftes ved 23.30 tiden fik jeg pludselig ondt i min venstre arm. Jeg prøvede at gå lidt rundt for at se, om det forsvandt, men det gjorde det ikke. Smerterne varierede lidt, det blev nogle gange værre og nogle gange lidt bedre, men det blev rigtig slemt omkring 01-tiden og gjorde forfærdelig ondt og fortsatte til jeg gik i seng ved 02-tiden. Der var ingenting da jeg vågnede i morges.

Det er svært at beskrive hvordan det gjorde ondt, men det var hele overarmen og ned til hånden, og så føltes det også, som om jeg var træt i armen, men jeg har overhovedet ikke brugt den til noget.

Jeg blev ret nervøs og frygtede en blodprop, men jeg havde ingen brystsmerter. Frygten er der dog alligevel stadig, hvis det kommer igen, da jeg er meget overvægtig, ryger, tager p-piller, har forhøjet kolesteroltal og en anelse for højt blodtryk. Er der nogle der har prøvet noget lignende?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg var til lægen i onsdags, som mente jeg skulle have taget EKG og blodprøver for en sikkerhedsskyld. Det blev gjort om torsdagen.

    Fredag ringede jeg til sygeplejersken/sekræteren hos min læge, som sagde, at EKG'en var normal.

    I løbet af weekenden har jeg haft det rigtig skidt med svimmelhed, kvalme og bare rigtig utilpas, lidt som en følelse af at have voldsomme tømmermænd og i går følte jeg mit nærmest fuld, jeg kunne ikke gå lige og gik og slingrede imens jeg havde det virkelig skidt.

    Men jeg kom i tanke om, at jeg heller ikke har fået taget min antipsykotiske medicin (abilify) i 1½ uges tid, min mor sagde, at det kunne vær årsagen til, at jeg var så dårlig.

    Jeg var lige inde på nettet og tjekke mine resultater fra i torsdags, og ved mit EKG resultat står der: Sinusrytme med Sinusarytmi.
    Er der nogen der ved, hvad det betyder? Og er det normalt? Det er vel en form for rytmeforstyrrelser, men lægen nævnte ikke noget om det..
Log in eller Registrér for at kommentere.