Hjem Familieliv Små børn

Hvad koster en adoption

AnonymousAnonymous
Redigeret 29 januar, 2018, 11:27 i Små børn
Hej med alle jer,

min kæreste og jeg har længe forsøgt at få en unge, men det kniber sgu med effektiviteten :)

Derfor overvejer vi nu mulighederne for at adoptere en dreng fra Afrika. Problemet er lidt, at det vist er ret dyrt og vi ikke ved, om vi har råd. Vi er villige til at tage et lån, som vist er ret billige i følge hjemmesiden (Link fjernet af redaktionen).

Men kender I nogle, der har taget forbrugslån til finansiering af en adoptivunge?

Hvis ja, hvad var konsekvenserne og har de "fortrudt" det i stedet for at spare op?

Hilsen Preben D-to-the-unhammer

Kommentarer

  • De der forbrugslån er altid vanvittigt dyre. Denne her har endda en åop på op til over 20% ! Oven i købet vil et sådant lån hænge som en tung, tung møllesten om jeres hals i mange år frem, og de penge vil I vel hellere bruge på jeres barn til den tid.

    Gå i banken, og hvis banken siger nej, betyder det at I ganske enkelt ikke HAR råd til det lån.

    Men - fortvivl ikke. I er kun i gang med at overveje, og fra I begynder ansøgningen, bliver godkendt og til I står med barnet i armene, går der gerne flere år.

    Så - det eneste rigtige er, at I nu - lige nu - påbegynder en opsparing. Banken kan hjælpe med hvilken type konto den opsparing skal ind på, så I kan få så gode renter som muligt.

    En vuggestueplads koster f.eks omkring kr 3.000 om måneden, og det skal I jo under alle omstændigheder have råd til + hvad det ellers koster med udstyr osv til en sådan størrelse, så at spare f.eks kr 5.000 - og gerne mere - hver måned fra i dag vil være det klogeste og fornuftigste, I kan gøre.

    Har I familiemedlemmer, I er på gave med, kan I bede dem indbetale til den konto i stedet for gaver, så kontoen vokser endnu hurtigere.

    Så har I en god ballast og hvis det viser sig at gå lidt hurtigere med at barnet kommer, vil banken med stor sandsynlighed vise sig mere velvillig, hvis I har vist, at I selv kan spare op.

    Og - skulle naturen alligevel hjælpe jer, så er det aldrig dumt at have noget ekstra kapital stående.

    Afhængigt af hvilket land og diverse "regler" kan en adoption sagtens løbe op i flere hundrede tusind, hvilket jeg i øvrigt er enig i, er det glade vanvid.
  • Jeg synes du skal gøre det, lige meget hvad det koster.
  • Hvis prebenduhammer11, der i øvrigt ikke har følt behov for at melde tilbage i denne debat, har fulgt mit råd, har han på nuværende tidspunkt allerede sparet kr. 40.000 op, og er derfor rigtigt godt på vej - og det uden gæld.
  • Jeg vil godt give Lotte ret i, at lån på nettet kan være utrolig dyre. Renterne kan sagtens løbe op i 20%, hvis ikke man kigger sig for og finder de billigste online lån.

    Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, at I gerne vil adoptere, for det har Jørgen og jeg selv gjort :-) Jeg håber, at I får løst det med finansieringen og lad nu være med at træffe nogle forhastede beslutninger; Lånte penge skal jo tilbagebetales :-)
  • Jeg syntes ikke i skal søge om adoption hvis i skal låne penge til det.
    Allerede der viser det at det er en dårlig ide. Hvis man ikke har god økonomi kan det allerede der blive svært at blive godkendt.
    Så få styr på økonomien først, og så kan i overveje a søge om adoption.
    Hilsen Per Andersen
  • Det er nu omkring 1½ år siden, at Prebendunhammer skrev sit debatindlæg - har stadig ikke følt behov for at melde tilbage til debatten.

    Men - 1½ år går der snildt fra man begynder at ansøge til man står med sit barn, så vidt jeg har hørt går der faktisk endnu længere tid.

    Har han fulgt mit råd, står han nu med mindst 80.000 på kontoen - han er rigtigt langt, og har ikke lånt en krone.
Log in eller Registrér for at kommentere.