Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Trykken i knæ

Redigeret 10 september, 2016, 04:39 i Fod- og knæskader
Hej,

Jeg var til en fodboldkamp for godt 1,5 år siden, hvor jeg fik en voldsom stempling på knæet. I nogle uger herefter følte jeg stor ubehag, hvor det føltes som om, at mit knæ var ved at eksplodere. Dette fortsatte lang tid efter at hævelsen fra sammenstødet var aftaget. Efter noget tid aftog smerten.

Siden da havde jeg ingen problemer med knæet, men efter jeg var ude og køre gokart i weekenden er denne meget kraftige trykkende følelse opstået igen. Den er der konstant, så det er temmelig generende!

Har nogen af jer erfaring med det, og hvad bør jeg gøre i min situation?
På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver ikke noget om det, så jeg spørger:

    Har du nogensinde fået det knæ ordentligt undersøgt af en speciallæge?

    Ellers er det da, hvad jeg kan foreslå. Du bør bede om en henvisning til en speciallæge i idrætsskader, med ekstra speciale i knæ.
  • Indstillinger
    Jeg har aldrig været til læge med det. Jeg skal til læge med det i næste uge, og så vil jeg få ham til at henvise mig til en speciallæge. Jeg frygter dog, at jeg ikke får helt så meget ud af det, da det kan tage laaang tid, før man kan komme til speciallæge med det, og at jeg til den tid ikke føler smerten længere.

    Derfor havde jeg forhåbninger om at finde nogle svar herinde også.
  • Indstillinger
    Ja, men det kan vel nås endnu.

    Du var bare ikke specielt uddybende, hvorfor jeg lige spurgte
  • Indstillinger
    Det er også en fin pointe, at få lagt alle kort på bordet :)
  • Indstillinger
    Nå, der kommer åbenbart ikke noget, men det kan også være yderst svært, for hvad der er galt med en, behøver ikke være det samme som en anden.

    Hvis der er lang ventetid til speciallæge, kan jeg da foreslå dig, at du beder din læge om henvisning til en fysioterapeut med dels erfaring i idrætsskader, dels har træningsfaciliteter, så du kan lære nogle gode øvelser.

    Jeg kan også foreslå en dygtig akupunktør eller måske en kiropraktor, også ligeledes med erfaring i idrætsskader.
Log in eller Registrér for at kommentere.