Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

akupunktur mod podagra

Redigeret 5 september, 2016, 04:15 i Alternativ behandling
Første anfald varede i meget smertefulde, pillespisende (lægeordineret gigtmedicin) omkring 14 dage. Tåen var hævet og rød, Jeg kunne ikke støtte på foden/ benet pga. smerter. Blodprøve viste forhøjelse af urinsyre. Røntgen af storetåen viste slidgigt. Jeg sad med benet konstant hævet. Smerterne og hævelsen gik over i løbet af 14 dage til tre uger.
Ved det 2. anfald (måneder senere) uha ! fik jeg omgående tid hos akupunktør, og behandlingen hjalp mig allerede samme dag. Efterfølgende akupunktur behandlinger hjalp ligeledes.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Akupunktur kan meget, meget mere end man tror.

    Lægerne ser på den enkelte tilstand og behandler kun der, men har slet, slet ikke tanke for årsagen, hvorfor man ofte kun får symptombehandling ved lægen.

    Akupunktur - som er en meget gammel kinesisk (østerlandsk) lægevidenskab - går ind og ser på helheden og behandler der.

    Jeg er f.eks. blevet behandlet for en nærmest invaliderende migræne - jeg havde 8-10 anfald om måneden af 2-3 dages varighed - lægen sagde bare "overgangsalder" og gav mig en recept på migrænemedicin, men akupunktøren kom frem til, at disse voldsomme anfald skyldes, at jeg i sin tid havde fået fjernet min galdeblære, og jeg derfor havde øget belastning af min lever.

    Hun gik derfor ind og hjalp med styrkning af min lever - og mine migræneanfald forsvandt.

    Jeg synes, der er sørgeligt, at der stadig findes mange mennesker, der tror, at akupunktur er hokus-pokus, fup og fidus.

    Og ja, fordi mange tror sådan, er der desværre også mange, der lige laver sig en fed levevej ved at have taget et par kurser og der efter kalder sig akupunktør uden at kunne hjælpe patienterne.

    Man bør derfor altid sikre sig, at det er en akupunktur, der virkelig har taget uddannelsen - som altså er både længere og mere kompliceret end lægestudiet.

    Dejligt at læse dit indlæg - det er desværre så sjældent at folk skriver her ind om deres gode erfaringer med deres behandling.
Log in eller Registrér for at kommentere.