Hjem Mænd Mænds sygdomme

Hedeture

Redigeret 29 november, 2016, 13:00 i Mænds sygdomme
Jeg er 41, og har, i godt 9 år, været meget plaget af hedeture, der kommer mange gange dagligt. Jeg har forsøgt at finde information om dette, og ender altid med at læse information omkring overgangsalder for kvinder. Det lader ikke til at Hedeture er noget der forbindes med mænd, af en eller anden grund.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg efterhånden skal gøre ved det. jeg har snakket med min læge flere gange, og forsøgt at få hjælp til det, hvilket ikke er lykkedes.

jeg har nu skiftet læge, og venter at dette skifte går igennem, hvorefter jeg vil forsøge at få hjælp der.

Jeg er dog nysgerrig om, hvor vidt, det faktisk er så ualmindeligt for mænd at have hedeture, hvad det skyldes, og hvad der kan gøres ved dette.

jeg har altid været meget udadvendt og social, hvilket de seneste 9 års hedeture dog har ændret kraftigt på. jeg undgår sociale arrangementer hvis jeg kan dette, da jeg bruger det meste af tiden på at rende på toilettet for at bekæmpe sveden.

jeg koder helt op, og storsveder i hovedet, hvilket ser voldsomt ud. Til tider rammes jeg også på kroppen, men det er oftest fra hals og op.

I mit arbejde har jeg med rigtig mange mennesker at gøre, hvilket også besværliggøres af mine svedture, der kommer ud af den blå luft. Der er ikke noget egentligt mønster i det, da det kan komme mens jeg spiser aftensmad med kone og børnene, eller mens jeg sidder alene og hygger med en aktivitet.

Der er dog garanti for at det sker, så snart jeg er omgivet af mennesker, i et eller andet omfang.

Det her indlæg blev længere end planlagt. Beklager svadaen.

Er der andre mænd der også plages af dette, og kan hjælpe med nogle svar monstro?


På forhånd mange tak.

Johnny

Kommentarer

  • Jeg håber bestemt, der er en mand eller to, der kan komme med bud til dig, men ellers kan jeg foreslå dig at opsøge en dygtig akupunktør.

    Ved akupunktur ser man på helheden på en helt, helt anden måde end læger gør.

    Du bør dog søge efter en akupunktør, der er virkelig uddannet i faget - det kan du læse på hjemmesiden eller spørge direkte ind til ved kontakt.

    Ellers kan jeg foreslå dig at opsøge en ligeledes fuldt uddannet biopat, der kan måle om du har nogle mangler i kroppen, der udløser disse hedeture.

    Men - jeg foreslår helt klart akupunktur, der kan meget, meget mere end man tror, da der ligger en helt anden tankegang bag, end den, der findes i lægeverdenen.
  • Hej Lotte,

    Jeg er efterhånden åben for alt, blot det kan afhjælpe min situation, da jeg bliver mere og mere indelukket og distanceret fra alt, og alle, pga. disse hedeture.

    Jeg vil læse op på de 2 muligheder, og se om jeg kan finde nogen jeg kan tage en snak med omkring det.

    Jeg takker mange gange for dit input.
  • Hej Jobs

    Du kan sagtens finde information om mandens overgangsalder på nettet ved at søge på "Testosteron og Kosttilskud"

    Mens der er masser af mænd som lider af følgerne af at de producerer for lidt testosteron og væksthormon når de bliver ældre er det dog næppe årsagen til dine problemer da du er for ung.

    Ud fra kinesisk medicin har man begreberne Yin og Yang som skal være i balance for at man kan være sund.

    Yin er kroppens reserver. Yin er kold og Yang er varm. Hvis dine reserver er i bund vil det skaber for lidt yin og for meget yang. Årsagen kan bla,være svaghed i nyrer, stress eller dårlig livsstil.

    Som en følge heraf kan der opstå det som kaldes "Falsk Hede" i kroppen.
    En ekspert i kinesisk medicin dvs. akupunktur , urter mm kan rette op på disse ubalancer. Så jeg kan kun tilslutte mig Lottes anbefalinger

    Læs mere om ying og yang her
    http://ching.dk/pages/kroppen-i-balance/yin-og-yang.php
  • Det ville være så rart, hvis du om en tid vil melde tilbage og fortælle om, hvordan det går.
  • Jeg har googlet akupunktører i mit 'lokalområde' samt Biopater, og har læst op på hvad det er de tilbyder at muligheder.

    Jeg tror jeg starter med at påbegynde behandling ved en akupunktør, og ser hvilke resultater dette vil give. Der er en hel del akupunktører at vælge imellem, så jeg skal lige nærlæse lidt om nogle stykker jeg har udvalgt :)

    Jeg sætter stor pris på jeres feedback, og vil, med garanti, komme med opdateringer/feedback i denne tråd, når jeg har været til nogle behandlinger.

    Rigtig mange tag for jeres input :)

    Mvh

    Johnny

    Addendum:

    Det er et yderst informativt link du postede, optimist7. Mange mange tak.
  • Tak. I hvert fald jeg vil glæde mig meget til at høre om det vil give dig en gavnlig virkning.

    Selvfølgelig er akupunktur heller ikke en "hovsa" løsning - når du nu har døjet så mange år, skal der givet nogle behandlinger til, men du burde faktisk ret hurtigt kunne mærke en forandring.

    Held og lykke med det.
  • Har du fået undersøgt dit stofskifte ?

    http://www.netpatient.dk/for-hoejt-stofskifte

    Der kan være symptomer som vægttab, hedeture, fugtig hud, træthed...
  • Har også sommetider oplevet dette - det er bestemt ikke behageligt :( er der andet hvis man nu føler akupunktur er "for meget"
  • Hej jobs,

    Der er nu gået små tre måneder siden du skrev her på debatforum.

    Du burde nu efterhånden vide, om de givne råd kunne bruges, om der er sket nogen forbedringer?
Log in eller Registrér for at kommentere.