Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sertralin og udtrapning

Redigeret 21 august, 2016, 16:29 i Angst
Hej alle, efter at have taget mange typer medicin i årevis ( 16 år ) forsøger jeg nu igen igen at trappe ud af Sertralin. Det virker håbløst, modsat andre præparater jeg tidligere er trappet ud af. Min Sertralin får jeg for depression, flere angst typer og OCD.

For et år siden forsøgte jeg at trappe ud, men nåede kun til 50 mg så måtte jeg trappe op igen til 100 mg, til trods for at jeg trappede LANGSOMT ud, altså over 6 uger. og med 25 mg af gangen. Dengang fik jeg voldsom kvalme, svimmelhed, en konstant følelse af søsyge, ekstrem svedture.

Nu har jeg så igen forsøgt at trappe ud, denne gang fordi jeg skal over på noget andet medicin, mod min hortons hovedpine og denne type medicin må ikke taget med sertralin.

Jeg har nu trappet fra 100 til 75 mg og er på 3 uge og jeg er ved at blive vanvittig ! Jeg sveder helt vildt hele tiden, jeg har kvalme og følelse af søsyge, men denne gang har jeg også de der " stød i hovedet " hele tiden som jeg ved kan være en bivirkning. Særligt " stød i hovedet " er ved at gøre mig tosset. Jeg har tidligere oplevet det med venalfaxin, det var skrækkeligt. Lige nu er det så slemt at jeg er ved at opgive.

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan det er muligt at få så slemme symptomer når jeg trapper så stille og langsomt ud. Jeg synes virkelig ikke der er meget hjælp at hente hos min psykiater, som mener at det burde jeg ikke kunne opleve så slemt og at tage 50 mg sertralin svarer til ingenting, i følge hende, så burde ikke opleve noget på 75 mg.


Er der andre af jer der har oplevet lignede ??
Log in eller Registrér for at kommentere.