Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sovende finger i lille fingeren på højre hånd

Redigeret 3 september, 2016, 02:03 i Håndskader og musearm
Hej Netdoktor.
Jeg har i det seneste par dage oplevet at min lille finger på højre hånd sover en del. Det er som om der ikke når blod til fingeren og det har samtidigt medført at min hånd også mister lidt styrke. Jeg arbejder med IT hvor jeg dagligt sidder ved computeren i 8 timer. Jeg ved ikke om det har nogen betydning men det dræner mig for energi. Jeg tænker også ofte om der ligger en dybere sygdom bag det eller det bare er tilfældet med jobbet som IT. Jeg har læst mig lidt frem til at det måske kan være karpaltunnel syndrom men som sagt ved jeg ikke dette med sikkerhed. Nogen eksperter på dette område. Skal jeg være bekymret eller?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er med overvejende sandsynlighed spænding fra din skulder.

    Jeg har en øvelse som er nem, gratis og vel et forsøg værd; det har i hvert fald hjulpet på mig, da jeg havde samme problem.

    Stil dig ud på gulvet med let adskilte ben, så du har god balance. Læg højre øre ned mod højre skulder, stræk venstre arm let skråt ud til siden og spred alle fingrene spænd så ud - alt hvad du kan, altså helt oppe fra venstre øre og helt ud i fingerspidserne. Prøv at holde udspændingen i 30 sek. Slap af - og gør så det samme med modsatte side. Altså venstre øre mod venstre skulder, stræk højre arm osv....

    Gentag øvelsen et par gange. Selv om det "kun" er i din ene side, bør du lave øvelserne for begge sider.

    Hvis det virker, skulle du gerne kunne mærke bedring med det samme.

    Meld gerne tilbage om det hjælper.
  • Indstillinger
    Hej Lotte,
    Tak for dit svar. Jeg vil prøve denne metode og se om det ikke vil hjælpe. Jeg vil også ringe til lægen og høre hans vurdering og se hvad han har at sige. Tak for responsen.
  • Indstillinger
    Jeg har gennem årene prøvet at beskrive denne øvelse til flere, der har skrevet om dette problem.

    Hver eneste gang beder jeg om tilbagemelding om det så hjælper, og hver eneste gang hører jeg intet.

    Beskriver jeg ikke øvelsen godt nok, eller er jeg bare den eneste i verden, der har haft god og øjeblikkelig virkning?
Log in eller Registrér for at kommentere.