Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forstuvet fod gør stadig ondt

Redigeret 17 august, 2016, 06:29 i Fod- og knæskader
Hej.

Jeg forstuvede min fod den 24. juli 2016, og var omkring læge, skadestue og røntgen. Der var ingen tegn på brud, og jeg kunne tage hjem igen. Det var umuligt at gå de første par dage, men derefter gik det okay - så længe det ikke er store stigninger eller ujævn overflade.

Jeg fik dog ingen informationer om genoptræning, eller hvad jeg kunne forvente i den nærmeste tid.

Den er meget stiv om morgenen, og her de sidste par dage er den begyndt at gøre ondt igen. Der er en kugle på ydersiden (over knoglen), som buler mere ud, når jeg strækker foden.

Jeg genoptræner, ud fra hvad jeg har læst på nettet, ved at gå på tæer, stå på et ben (også med lukkede øjne), og jeg går ture. Jeg bruger Kinesio Tape for støtte imod vrid.

Hvor længe kan jeg forvente at den skal gøre ondt? Jeg kan ikke strække den 100%, og fleksibiliteten er også ringe (sikkert pga. hævelse og stivhed)

Trykker jeg omkring ydersiden af knoglen på anklen og i hævelsen, så er den øm.

Håber at nogen kan hjælpe, eller bare forklare mig hvad jeg skal forvente.

Med venlige hilsner

Futterup007

Kommentarer

  • Indstillinger
    En forstuvning kan ofte være mere langvarig, end hvis der havde været et regulært brud.

    Dog, hvis du stadig har hævelser, synes jeg måske du lige skal kontakte lægen igen, så du kan det mere grundigt undersøgt.

    Og - så foreslår jeg, at du beder om en henvisning til en fysioterapeut - gerne en med træningsfaciliteter, så du kan lære nogle øvelser, der passer til lige netop dig og din situation.

    Det er da fint at finde noget på nettet, men det er jo mere generellle øvelser og ikke specifikke for den enkelte.
Log in eller Registrér for at kommentere.