Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvilke strepsils?

Jeg var ved at købe nogle strepsils her https://mecindo.dk/strepsils-sugetablet ... alsen.html da jeg lagde mærke til de har nogle "strepsils extra" som der står både fjerner smerter, bekæmper infektioner og lindrer øm hals.
Kan det antages at disse er bedre end almindelige Strepsil til brug ved almindelig forkølese? jeg har aldrig set disse før på apoteket så ved ikke om der er en grund til det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Efter min mening lindrer Strepsils da udmærket, og er gode som en "trøst" når man har ondt i halsen, og hjælper da også hvis man har en grim smag i munden, hvad man ofte har, når man er sløj/snottet med ondt i halsen.

    Men - Strepsils har da ikke nogen speciel helbredende virkning hvis du f.eks. har en regulær halsbetændelse, der må du nok ud i noget lægeordineret anitibiotika.

    Så - hvis den almindelige Strepsil har givet dig god trøst og virker god for dig, så er de vel gode nok. Dog - tror jeg ikke den såkaldt stærkere type er "bedre" på nogen måde, men måske man føler sig lidt bedre trøstet, hvis man har betalt lidt mere for bolchet - som det jo i bund og grund er.
  • Indstillinger
    Tak for svaret Lotte, det har du nok ret i :)
  • Indstillinger
    Tak fordi du gav dig tid til en tilbagemelding - det er der desværre ikke mange, der gør, og så står man jo der og "flagrer i vinden", fordi man ikke aner, om ens bud kunne bruges.

    Så - det var rigtigt pænt af dig.

    I øvrigt - også jeg trøster mig selv med Strepsils, når jeg har ondt i halsen, selv om jeg egentligt godt ved, at en menthos eller gajol sikkert ville give samme resultat, men når man nu har det skidt, har man jo brug for lidt pylren. Smil
Log in eller Registrér for at kommentere.