Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlivsssmerter efter sex

Redigeret 10 oktober, 2016, 13:49 i Kvindelige sexproblemer
En gang i mellem når min kæreste og jeg har samleje, får jeg straks efter meget voldsomme underlivssmerter. Det føles som om, at hele mit underliv kramper. Jeg begynder at ryste helt vildt, får rigtig meget kvalme og føler jeg skal brække mig (gjorde jeg også én af gangene) og ofte begynder jeg også at fryse. Hvis jeg forsøger at bevæge mig en smule, gør det helt afsindigt ondt og undlader, da smerterne simpelthen er for store. Det er virkelig de slemmeste smerter jeg nogensinde har oplevet.

Smerterne går mere eller mindre over i løbet af 3-4 timers tid - og kommer mig først helt efter 1-2 døgn, da det gør ondt når jeg tisser (ikke på blærebetændelse måden, men mere i underlivet/æggestokken)

Jeg har været seksuelt aktiv i mange år og er på ppiller
Vagtlægen er ikke hjælpsom, og siger jeg bare skal give det tid.

Det er sket 3 gange i alt.

Nogen der kan hjælpe??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Først, det er heller ikke den slags man går til vagtlægen med. Så jeg forstår godt der ikke er hjælp at hente.


    Jeg har oplevet det. Jeg måtte krybe sammen dagen efter, så ondt gjorde det. I mit tilfælde var det "mørbradsmusklerne", der gjorde ondt. Det kan gøre mere ondt end man forestiller sig.
    Lægen kunne ikke hjælpe mig. I dag har jeg læst de kender til problemet. En fysioterapeut, jeg opsøgte i andet ærinde og hvem jeg klagede min nød til, vidste hvad der var galt.

    Hun kunne ikke give massage til disse muskler, men lavede "trykmassage". Jeg er ellers "hård" og tåler en del. Men jeg skal lige love for den trykmassage gjorde ondt, men hvor det hjalp.

    Jeg ved jo ikke om du også har besvær med disse muskler, men spørg din læge ( ikke vagtlægen) og få så en henvisning til en fysioterapeut, HVIS det skulle være det, der er galt med dig. Det kan jo være noget andet, men man må forsøge sig frem.

    Du har sat dit indlæg i to steder, det kan nemt give noget forvirring.

    PS.

    Jeg kommer til at tænke på disse ulidelige muskelsmerter skyldtes mine ben ikke var lige lange. Man skulle ikke tro det kunne give så store problemer, men det kan det.
  • Indstillinger
    Jeg undrer mig, ikke en tilbagemelding overhovedet. Man aner ikke om rådet kunne bruges eller om der måske skal tænke i andre baner. Gad vide, hvad man spørger for, når der efterfølgende ingen interesse vises.
  • Indstillinger
    Persille1:

    Kommenterer lige på indlægget også. Har efter jeg har mødt en fyr som jeg ses mere eller mindre fast med nu, fået lidt af det samme problem - dog slet ikke så slemt. Oplever ingen smerter under sex, men dagen efter med noget der minder om menstruations smerter/ømhed. Kan faktisk mærke det to dage efter, men vil nu ikke kalde det smerter - mere en ømhed, så tror du har ret i at det kan være en muskel som bliver påvirket.
    Skulle måske overveje at høre en fys om træning :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.