Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er skizofreni helbredelig

Redigeret 31 juli, 2016, 17:38 i Skizofreni
Hej netdoktor, idag så jeg jeg jeres side igennem om skizofreni og log mærke til en person som havde skrevet at når man stopper med at tage pillerne når man har skizofreni så bliver man syg . Så vil bare høre om jeg overhovedet kan blive rask for hvis jeg ikk kan er der ingen grund til at leve. For er bange for at jeg slår folk ihjel , det har jeg hørt man gør når man har skizofreni. Og jeg vil ikke være en morder, kunne aldrig finde på at slå et menneske ihjel. Hjælp mig , skal vide om jeg lever uden grund eller om jeg sagtens kan blive rask igen en skønne dag

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har skizofreni og jeg har aldrig slået nogen ihjel. Jeg har faktisk heller aldrig haft lyst til det.

    Jeg har taget Abilify, men stoppede i oktober sidste år, fordi jeg ikke har haft symptomer af skizofrenien i flere år.

    Når man har så alvorlig en psykiatrisk diagnose, er det vigtigt, at man ikke selv ændre på medicinen. Der skal lægehjælp til.

    Jeg anser ikke mig selv for helbredt, men jeg nyder hver dag, hvor det går godt.

    Jeg ved ikke hvordan tingene ser ud om et år, så jeg er meget ydmyg omkring min "gode periode".

    Selvom man skal tage medicin, og skizofrenien er i kroppen, så kan man godt have et godt liv. Her er tiden en vigtig faktor. Du skal acceptere din sygdom, for at kunne leve med den. Kognitiv terapi er en god ting.

    Vi er en søskendeflok på 6 (med samme forældre). Vi er 4 med skizofreni og 1 med bipolar. Ud af os 5, er vi faktisk 2, der ikke længere tager medicin. Vi har begge ægtefælle og børn, og fungerer godt socialt.

    Ingen af os har slået nogen ihjel. Det skal du ikke være bange for!! Skizofreni gør dig ikke til morder!

    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.