Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

"Ømhed" smerter i hovedet efter anfald

Redigeret 31 juli, 2016, 05:21 i Hovedpine og migræne
Jeg har nogle gange oplevet, at jeg efter slemme migræne anfald får en slags ømhed/blå mærke følelse konstant og dunkende fornemmelse inde i mit hoved, det er på den side hvor migrænen også er. Følelsen er nærmest som har du fx slået din fingre og har den dunkende/brændende fornemmelse efter slag. Det har intet med hovedpine/migræne smerter at gøre. Det kan vare i flere dage. Min mor som også har migrænen har aldrig oplevet det, ej heller min datter. Lægen siger, at det ikke har noget med migrænen at gøre, men hvorfor kommer det så altid efter slemme anfald?
Er der andre der kender til smerten og har fået en forklaring på den? Må sige det bekymrer mig lidt, når jeg nogengange kan have ondt en uge efter anfald.

Kommentarer

  • Hej

    Det ubehag du oplever efter migrænens skyldes sandsynligvis at nogle nerver føler sig kvæstet efter migræneanfaldene som jo laver en del ravage. Nogle oplever ikke eftevirkninger mens andre gør. Vi er jo alle forskellige.

    Det homøopatiske middel Arnica D3 virker mod beskadigelse, kvæstelser af forskellig art og kunne være en fordel at tage efter migrænen er slut. Man kan købe arnica i helsekostbutikker m.fl.

    http://www.helsebixen.dk/shop/arnica-pl ... 3296p.html

    Arnica D30 virker ikke på selve migrænen men det er der andre midler der gør.


    Mod selve migræne kan man anvende anvende homøopatike kommpleksmidler, som er uden bivirkninger. Ved migræne bruger man Dr Reckeweg R16.

    Man kan købe dråberne i Matas webshop og online helsekostbutikker.

    Butikkerne må ikke skrive om virkningen. Man kan læse om præparaternes virkning og anvendelse ved at søge på ”Dr Reckeweg Indikationer” o. lign i google.
Log in eller Registrér for at kommentere.