Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i ryggen please hjælp...

Redigeret 30 juli, 2016, 02:40 i Åben debat om smerter
Jeg er en kvind på 36 år. Jeg har døjet med mange smerter i ryggen i et stykke tid. Jeg har pco og er svært overvægtig. Jeg har især ondt efter en nat i sengen, og når har siddet i sofaen. Det er i hele ryggen det gør ondt.fra lige over ballerne til skulderne....jeg har ikke lavet forkert bevægelse eller trænet. Min læge er ikke så lydhør synes jeg. Please svar mig!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu jeg læser dit indlæg kom jeg til at tænke på jeg også havde ondt i ryggen for nogle år siden. ( jeg har i dag ondt i lænden, men det skyldes noget andet)

    Vi skulle efterhånden have nye madrasser og jeg satsede på at få nogle gode og holdbare. Så jeg lagde mig på flere og valgte den, hvor jeg kunne mærke, jeg slappede af. ( Jeg "blæste" på prisen og de holder endnu.)
    Jeg gav mig god tid. Madrassen må hverken være for blød eller hård. Engang sagde man at ryggen havde godt af en hård madras, men det passer bestemt ikke.

    Til min overraskelse forsvandt rygsmerterne. Så du skal nok tænke på hvordan din seng er. Samtidig kunne du få thai massage, det er godt.
    Det afhænger naturligvis af om årsagen er den samme. Men der sker jo intet ved at overveje det. Jeg var meget overrasket over hvor stor betydning madrassen havde for min ryg. Min mand mærkede ikke noget, men der er jo forskel på folk.
  • Indstillinger
    Vi flyttede i dec. 15 og fik nye senge min datter og jeg. Og jeg lå/ ligger godt i den og kunne lide den fra starten og problemet er først kommet nu......
  • Indstillinger
    Lige rygsmerter er "en svær en" . Jeg har læst meget om ryggen og kender nogen med dårlig ryg.

    Du kunne eventuelt få taget et røntgenbillede for at se om der skulle være en fejl i din ryg.

    Er der ikke det, så tab dig. (Uh, det er svært) få massage, lav øvelser. Jeg tror ikke der er meget andet at gøre.

    Er dine ben lige lange. ?


    I fik nye senge og problemet er først kommet nu !!! Lidt underligt. 15 december, så er der kun gået kort tid.
Log in eller Registrér for at kommentere.