Hjem Muskler, led og knogler Leddegigt

Knæsmerter/nyt knæ

Redigeret 23 juli, 2016, 10:09 i Leddegigt
Nu har jeg haft kroniske smerter i mit v/ knæ siden ny hofte i 2014. Har fået lagt blokade -kikkertoperation hvor der blev ryddet op og prøvet mange former for smertestillende såsom gabapentin - saroten - lyrica uden effekt. Er nu sygemeldt på ubestemt tid og får morfin for stærke smerter. Meget smertefuldt og hævet knæ meget lidt søvn - smerter ved hvile og bevægelse. Har fået konstateret slidgigt i knæet. Læge siger at jeg er for ung til nyt knæ?? Er 50 år og har arbejdet indenfor sundhedsområdet i 20 år med tunge løft. Mit spørgsmål er: hvornår er jeg gammel nok til at få et nyt knæ???

Kommentarer

  • Redigeret 4 april, 2018, 14:04

    Min far fik nyt knæ som 53-årig, men det krævede også en helt masse at få lov. Han har lige som dig også slidgigt i knæet, fra tidligere arbejde med tunge løft i forbindelse med flytning af ølkasser ol. Han blev beordret at gå til noget træning i 12 uger hos en fysioterapeut, før de overhovedet ville overveje en operation. Prøv helt sikkert at kontakte din læge for en henvisning til en fysioterapeut. Hvis træningen ikke hjælper, så kan fysioterapeuten bekræfte det. Det hjalp i hvert fald i hans tilfælde.

  • @KiraMeldgaard1 sagde:
    Min far fik nyt knæ som 53-årig, men det krævede også en helt masse at få lov. Han har lige som dig også slidgigt i knæet, fra tidligere arbejde med tunge løft i forbindelse med flytning af ølkasser ol. Han blev beordret at gå til noget træning i 12 uger hos en fysioterapeut, før de overhovedet ville overveje en operation. Prøv helt sikkert at kontakte din læge for en henvisning til en fysioterapeut. Hvis træningen ikke hjælper, så kan fysioterapeuten bekræfte det. Det hjalp i hvert fald i hans tilfælde.

Log in eller Registrér for at kommentere.