Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hedeslag?

Redigeret 24 juli, 2016, 17:07 i Åben debat om hjernen
Hej
Sidste sommer havde jeg en episode en meget varm sommerdag.
Jeg var ude og ride og havde hård træning med min underviser.
Inden jeg red havde jeg lidt kvalme og hovedpine som gik væk da jeg begyndte at ride.
Da jeg så var færdig med undervisningen og var i gang med at "skridte af" kom kvalmen og hovedpinen tilbage og jeg blev mere og mere svimmel.
Det begyndte også at blive mere og mere sort for mine øjne og da jeg havde skridtet i ca. 10 min kunne jeg næsten ikke se noget og jeg følte at jeg skulle kaste op.
Jeg steg så at hesten men var fuldstændig væk da jeg begyndte at trække ind i stalden.
Der var så en person der kaldte på mig men af en eller anden grund svarede jeg ikke.
Jeg tror jeg faldt ned på knæ før personen nåede at få mig ind i skyggen på en stol hvor jeg langsomt fik det bedre. (Jeg kan ikke huske at personen hjalp mig ind i skyggen)
Jeg trak vejret meget hurtigt og drak en del vand og efter ca. 15 min var alt normalt igen (bortset fra at jeg var lidt udmattet)
Er der nogle der ved hvad det var?
Kunne det have været et hedeslag?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det kan være svært at afgøre om det var vandmangel, hedeslag eller noget helt tredje du led af. Du havde jo allerede kvalme inden du var ude at ride og kan have spist noget forkert. Du var åbenbart ret dehydreret. Man må huske at drikke et glas vand i timen her i de varme sommedage.
Log in eller Registrér for at kommentere.