Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Første gang.. Nervøs hjælp

Redigeret 20 oktober, 2016, 03:48 i Seksuel debut
Hej
Jeg er en pige der ikke har haft sex før. Jeg har en kæreste og vi har snart været sammen i 3 måneder. Han har haft sex før.. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst til at have sex med ham. Jeg er bare meget nervøs...
Så hvis der var nogle der ville fortælle noget om deres første gang, og om hvordan det var ville jeg blive glad.
Jeg har også 2 spørgsmål:
Er det meget akavet?
Gør det ondt?

Tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej Milla- interessesante overvejelser. Elskov er jo en hel naturlig,skøn og en af de mest fantastiske fællesskab mellem en mand og kvinde. Hvis du og din kæreste elsker hinanden vil det blive skønt, men udtrykket "øvelse gør mester" gælder her,som i meget andet.Det bliver bedre og bedre, men meget vigtigt at i taler sammen under elskov, hvad gør godt/dejligt,hvad har jeg brug for/hvad kan jeg ikke li. Altså vigtigt med tillid og åbenhed og god dialog. Apro pos om det gør ondt, ved fra min datter som var 16 !/2 første gang. Meget kortvarig smerte( 2-3sekunder) men mærk efter med en finger eller to, så hardu fornemmelsen og måske din kæreste kan bruge enfinger først før selve indtrængningen.
    Håber det blir godt, glæd dig.
  • Indstillinger
    Hej

    Synes måske det er relevant at vide din alder, ellers er det svært at rådgive dig.
    Synes måske at 3 måneder er for lidt tid til at have lært sin kæreste ordentlig at kende inden I har sex. Det tager tid at lære en kæreste at kende. Har I snakket om hvad I gør hvis du bliver gravid. Er han en der ville støtte dig hvis du gerne vil have barnet. For abort er altså ikke bare noget man bare lige får gjort, for mange kvinder er det en sorgfuld process at komme igennem og nogle kommer sig aldrig helt over en abort. . Og hvis du er meget ung synes jeg helt klart du skal vente. Og 16 eller 17 år er faktisk ikke ret gammelt i mine øjne. Sex kan føre nogle konsekvenser med sig som kan være meget svært at overskue hvis man ikke er i et forpligtende forhold til hinanden hvor feks. kæresten vil støtte hans kæreste i at få barnet hvis hun ønsker det. Der sker mange aborter fordi kæresten presser hans kæreste til at få abort, men hvor moderen til barnet egentlig gerne vil beholde det.
    Ved godt det nok ikke er det svar du søger. Men hvis du vælger at have sex så brug to præventions former. Så chancen for at blive gravid er meget lille. For det sidste jeg ønsker for dig er at du bliver uønsket gravid. Pas på dig selv.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    mange gode og relevante tanker fra dig, Lisbeth. Sex er jo netop noget meget personligt og intimt, ja det mest private to mennesker kan have sammen. Så til dig Soltop, hvis du føler dig utryg eller du nævnte udtrykket om det er akavet, såer du måske ikke tryg nok med din kæreste, så vent til du ikke kan vente mere og det kommer naturligt og ikke som en planlagt hændelse. Oghusk prævention. Men allerbedst vent til du møder ham du vil dele dit liv sammen med. og
  • Indstillinger
    Jeg havde det på præcist samme måde, jeg tænkte åh nej hvad skal jeg gøre osv.

    Det endte med vi tog hjem til hende og var blevet enige om hvad der skulle ske, vi kyssede lidt og det blev mere og mere intimt. Da vi kom til selve agten, så anede jeg ikke hvad jeg skulle gøre og prøvede mig lidt frem og hjalp hinanden. Det vi fik meget ud af var at snakke om tingene og ikke bare være i pinlig tavshed.

    Så snak sammen, snak om hvad der skal ske og tag det hele stille og roligt.

    Det lyder til at du er ung, så det hele skal nok gå, ellers kan man altid lede efter en ny kæreste på Tinder eller datingpilot, ej spøg til side, jeg håber det kommer til at gå godt.

    - Johnny
Log in eller Registrér for at kommentere.