Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Efter 5 år har jeg stadig ingen styrke i rygmusklerne

Pjuske87Pjuske87
Redigeret 9 juli, 2016, 09:12 i Motion
Hej alle.

Jeg har i 5 år gået til poledance, som er ekstrremt styrkekrævende, men da jeg ikke kan løfte mig selv i armene hænger jeg fast på begynderniveau.

Jeg sidder og tænker på, om jeg måske har nogle blokader af en slags i ryggen, som gør at det er fysisk muligt for mig at aktivere rygmusklerne (mere konkret latissimus dorsi)??

Er der nogle af jeg der ligger inde med lignende erfaringer, eller ved, hvad det kunne være?

Jeg laver nøjagtig de samme øvelser som de andre elever, og de opnår fremskridt allerede efter 4-5 uger.

Kommentarer

  • Hej

    Du kan have brug for at styrke Latissimus Dorsi mere. Hvis du bruger 5 minutter hver anden dag på at lave Latissimus Dorsi Flex #1, 2 og 3 fra
    Isometric Power Revolution så vil du helt sikkert gøre hurtigere fremskridt.


    https://www.amazon.co.uk/Isometric-Powe ... revolution

    Mvh Charaka
  • Hvilken slags rygøvelser laver I for at styrke ryggen?

    Hvis ikke du allerede styrketræner, så tror jeg med fordel at du kan træne et par gange i ugen, og derved styrke dine rygmuskler. Dette siger jeg naturligvis uden at vide mere om din nuværende træning og helbred - så du må selv vurdere om det giver mening, eller om der er noget jeg ikke ved :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.