Hjem Kræft Livet efter kræft

Livet efter kemeterapi

Redigeret 19 november, 2016, 16:31 i Livet efter kræft
jeg fik cancer i tyktarm og fik de opereret væk sidste år maj mdr. og gennemgik kemterapi til december 2015. eftervirkningerne er at jeg har konstant smerter i ledende specielt i skulder hofte og mine ærme som ikke er funltionsdygtige:-)
jeg har svært ved og tage tøj på, og vaske hår eller have mine ærme hen over hoved eller bevæge dem til side eller bagud og fremad rettet.Og derfor har svært ved og sove, så jeg har måttet sætte mig flere gang v.senge kanten og få aftaget smerter i kroppen for det.
jeg arb. til dagligt fuldtid og går til svømning hver anden dag og i weekender samt går ture, og spiser sund.ryger og drikker ikke siden maj 2015.
og når jeg ringer til afd.siger de at sorn er eftervirkninger, de kan tage lang tid måske ½ til helt år eller resten af din liv?
altså hvad er de? de gør mig ked af det eller også tage jeg som de kommer.
og går til til 1årskontrol nu så jeg er lidt spændt på når jeg skal til lægesamtale i næste uge. har andre mon de samme oplevelser?

Kommentarer

  • Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på om du mon vidste at kemo terapi også ødelægger raske celler.


    http://www.naturli.dk/artikel/kemoterap ... lige-gift/

    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... tioxcancer
  • ja, jeg fik besked om det,men regende ikke med at de skulle gå så voldsom til..
  • Jeg er ked af det på dine vegne, det er ikke sjovt at have smerter.Det ved jeg selv om grunden er en anden.
    Desværre er disse kemo behandlinger meget hårde ved nogle mennesker. Man kunne ønske forskerne snart fandt en bedre behandling.

    Før i tiden, da de startede med disse behandlinger døde folk af dem. Min far blev meget syg og døde. Havde det været i dag var han slet ikke blevet behandlet for det var en godartet knude han havde. Han blev brugt som et forsøg, det er jeg slet ikke i tvivl om.
    Jeg kan blive vred, når jeg tænker på dem der er døde. Min far blev kun 63 år.
    I dag kender jeg en, som har fået kemobehandling. Hun har det godt og er rask. Så lægernes behandling er blevet bedre.

    Læs de link jeg har sat ind til dig. Du kunne jo prøve at følge de råd der gives.
  • hej igen
    tak de var sødt af dig.jeg har set de indlæg du sat på, de var dejligt.
    jo min far døde af cancer også 2002,han blev heller ikke gammel..kan savne ham..nå men jeg har de godt efter omstændigheder, ved også godt at de er bivirkninger efter kemo. og skal til Ctscanning på fredag,glæder mig faktisk til det.:-) du må hygge dig.vi høres
  • hej idanguer Jeg ville sætte på en opdatering af din situation tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.