Hjem Sport, motion og ernæring Motion

Hop højere

Redigeret 30 januar, 2018, 07:17 i Motion
Jeg er begyndt at dyrke parkour som motion, da jeg synes det er utrolig sjovt.

Jeg har altid været god til at klatre - min balanceevne er også rigtig god.

Mit problem er at jeg ikke er særlig god til at hoppe generelt. Der er ikke rigtig noget power i mit hop, og det giver mig lidt problemer, når jeg dyrker parkour.

Er der nogle af jer som har erfaring med at hoppe højere? Skal jeg i gang med et hoppe træningsprogram. Eller er der nogle gode øvelser som jeg kan lave derhjemme?

Jeg har kigget lidt på hoppe træningsprogrammer og øvelser, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte.

http://haandboldnationen.dk/springtraening/

http://breakingmuscle.com/parkour/parko ... g-strength

Håber i kan hjælpe :-).

Kommentarer

  • Hej

    jeg har selv haft lignende problem, hvor gerne vil presse min ydeevne i forbindelse med de forskellige sportsgrene jeg går til. Her har jegogså haft problemer med at ramme det rigtige energiniveau og har fundet ud af, at det hjælper at tage energidrik eller preworkout som denne:

    (Link fjernet, redaktionen)

    Grunden skal findes i, at der i denne preworkut er en god kombination af kreatin, aminosyrer og energi, som hjælper kroppen til at være mere udholdende og det kan måske hjælpe dig til, at blive en blive en bedre til at hoppe. Derudover giver drikken dig energi, så du føler dig helt klar til, at hoppe så højt som muligt og blive bedre til parkour.
  • Du bør træne boxjumps og længdespring for at træne dine ben og de hoppehøjde og længde.


    Kig evt på noget vægt fx Power Bags, som du kan bruge til at træne lunges og squat og få styrket dine ben. Alternativ kan du også bruge disse under dine boxjumps eller længdespring:

    http://www.trithon.dk/traeningudstyr/crossfit-udstyr/trithon-power-bags.html

Log in eller Registrér for at kommentere.