Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk rød og irretabel forhud

Redigeret 4 juli, 2016, 07:28 i Eksem
Hej har et rigtig træls problem. Er 25 år og har for ca 1½ år siden brugte jeg en for kræftig sæbe i skridtet og efter det blev jeg meget rød og havde smerter i forhuden. Det gik så lidt i sig selv efter nogen uger, men fandt ud af efter at huden får lidt modstand eller noget den ikke kender, eller bare fugt kan også irretere det, men andet skal der ikke til, så går og skyller og holder det tør så vidt muligt for det ikke blusser op. det vil sige kunne/kan ikke have sex uden smerter. Har prøvet 2 svampe creamer fra lægen men virkede ikke, har nu været ved en hudlæge som sagde der var et øget vækst af hudens streptokokker, så fik antibiotika og en pevisone cream med binyrebakhormon jeg skulle bruge samtidig som skulle tage det andet som hvad huden nu fejlede......

Der er nu gået 1½ uge efter endt behandling og huden var meget rød efter så blev lidt bange, det er nu blevet bedre, men det bliver nemt rødt og varmt endnu.

Er der nogen der ved hvor lang tid efter sådan en behandling, at huden skulle blive helt normal igen, eller kender og ved hvad det er jeg kunne døje med? For går og er bange for det ikke bliver det trods alt den behandling. Skal siges da jeg kom til hudlægen fik jeg af vide at der ikke rigtigt var noget af se og så sagde jeg er der heller ikke hvis det bliver holdt stiller og roligt i ro, men bare efter hun brugte vatpinden gik der 5 min så begyndte det at svig :( De har rigtig travlt de læger og snakkede efterfølgende med dem i telefon hvor jeg fik af vide at jeg kunne få en tid om 6 måneder hvis det ikke virkede, men selve lægen jeg var inde ved sagde jeg kunne bestille tid til kontrol. Så tror i jeg ville kunne det selvom der er gået 1½ efter endt behandling ?
Log in eller Registrér for at kommentere.