Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hvilken type hovedpine? Lægerne kan ikke hjælpe mig

Redigeret 22 august, 2016, 15:58 i Hovedpine og migræne
Hvad gør man når lægen fortæller at de ikke kan hjælpe mig?

Jeg har lidt af hovedpine i flere år og har hovedpine næsten dagligt. De symptomer jeg har udover hovedpine er blindhed (skygge/plet) på højre øje, kvalme, svimmelhed, lammelser på højre side af ansigtet og kroppen og følsomhed overfor larm og lys.

Første gang jeg var hos lægen sagde hun at det var spændingshovedpine og at jeg skulle dyrke motion. Jeg følte ikke at motion hjalp på min hovedpine og min hovedpine blev værre med årene. Jeg ringede og bestilte en tid igen men denne gang var det ikke min egen læge der var der, men en vikar (læge). Vikaren mente at det var migræne og ikke spændingshovedpine. Hun mente at hovedpinen kunne være menstruationsrelateret og gav mig en recept på milde migræne piller. Hun sagde dog at der var flere typer af migræne og at jeg skulle komme tilbage, hvis pillerne ikke hjalp for at få stærkere piller. Pillerne hjalp ikke og jeg havde stadig meget hovedpine. Jeg bestilte en tid hos lægen igen og fik denne gang en recept på p piller da en anden læge mente, at det ville hjælpe på min hovedpine fordi, at hovedpinen kom pga. ubalance i hormonerne og, at p pillerne ville skabe balance mellem hormonerne. Jeg fik det rigtig dårligt da jeg tog p pillerne og havde enormt meget kvalme, hvilket gjorde at jeg kastede op. Derudover var jeg rigtig svimmel og blev i løbet af natten følelsesløs i hele kroppen. Jeg har ikke taget p pillerne siden.

Jeg måtte bestille tid hos lægen igen fordi jeg ikke kunne holde det ud. Jeg fik hovedpine næsten dagligt og følte at det tog overhånd da jeg ikke havde overskud til noget. Min egen læge sagde at det kunne være en blanding af flere hovedpiner. Hun mente at det kunne være en blanding af migræne og spændingshovedpine, og sagde at jeg skulle skrive hovedpine dagbog i tre uger og komme igen efter at der var gået tre uger for at få svar på, hvilken type hovedpine jeg havde.

Efter at de tre uger var gået havde jeg fået en ny tid hos lægen. Det var en vikar der var der da min egen læge var på ferie. Vikaren mente at det kunne være migræne men sagde at man ikke kan have migræne, hvis migræne pillerne ikke hjælper. Hun mente at jeg var anspændt i kroppen og henviste mig til fys. Hvis ikke at det ville hjælpe med fys skulle jeg komme tilbage hvor jeg ville få en henvisning til en neurolog.

Jeg har nu været hos en fys flere gange og føler ærligt talt ikke at det hjælper. Min egen læge vil ikke henvende mig til en neurolog da hun er fast besluttet på at det er spændingshovedpine. Hun giver vikaren ret i at det ikke kan være migræne, hvis migræne piller ikke hjælper. Og hun mener ikke at de kan hjælpe mig. Jeg har selv søgt på nettet og læst om forskellige hovedpiner herunder migræne typer. Og der står at der er piller til de forskellige migræner ligesom jeg fik af vide fra den første vikar. Og jeg tror selv på at det er migræne og ikke spændingshovedpine men, hvad gør man hvis lægen ikke vil hjælpe mig eller sende mig til en neurolog?

Kommentarer

  • Hej.

    Hvor er jeg ked af at høre at du døjer med hovedpine eller migræne.

    Min datter døjer selv med kronisk hovedpine og har lidt af migræne anfald. Ingen piller hjælper på hende.
    Hun har været til neurolog som overhovedet ikke var til nogen hjælp. :(
    Spild af tid. Han sagde at hun højst sandsynlig havde spændingshovedpine. Tja, hvor hvor ved han det fra. Er han synsk. for hovedpine kan komme af mange ting. Kost, dårlig holdning , hpv vaccine , dårlig tandsætning. dårligt syn.
    Min datter er blevet scannet. Men de fandt intet unormalt.

    Men da vi købte et magnet armbånd til hende forsvandt hendes migræne og hendes hovedpine blev reduceret. :) Hvorfor er der ingen læger der anbefaler alternative midler som rent faktisk hjælper mange. Na jo de får jo ikke procenter af det.

    Men vil anbefale at du bliver scannet. Og så vil jeg anbefale et magnet armbånd. Der er ikke noget hokos pokus over det. Det er ren teknologi . Hvis ikke det hjælper prøv at koncentere dig om kosten, undgå chokolade i en periode , eller mælk.

    Og hvor er det en dårlig læge. Det er for dårligt at du ikke er blevet scannet. Så man kan udelukke en knude. Det lyder da som migræne som du beskriver det. De fleste får da kvalme og nogle får synsforstyrrelser når de har migræne. Og kan heller ikke tåle skarpt lys.

    Håber at du snart slipper for de trælse gener du har. :(

    Lisbeth
  • Jeg havde migræne og hovedpine meget ofte. Jeg fik det råd at prøve med levertran. Jeg kommer det i lidt mælk, så smages det ikke. Siden jeg begyndte på det forsvandt migrænen. En gang holdt jeg op og 14 dage efter var migrænen der igen. Siden har jeg ikke stoppet.
    lisbeth70 har da ret, du bør undersøges, så du er sikker på der ikke er noget, der trykker i hovedet.
  • Desværre hjælper det råd jo ikke alle, men mig hjalp det. Jeg fik rådet for mange år siden i Sweitz. Der blev sagt lakseolie, men det kunne man ikke få i danmark, så jeg tænkte, jeg tager torskelevertran i stedet for.

    Min svigermor hjalp det, men ikke mit barnebarn.
  • Visse typer hovedpine, særligt nakke-hovedpine, ses ofte ved kronisk tungmetalforgiftning.
    se gerne:
    www.tungmetal.dk
    www.tf.nu
Log in eller Registrér for at kommentere.