Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

blodsprængning i øjet

Redigeret 28 juni, 2016, 05:34 i Åben debat om øjne
Jeg vågner af og til op med et blodsprængt øje, det ser rigtig grimt ud, og jeg syntes denne gang at det er lige som det spænder lidt i hovedet over øjet.

Jeg kunne godt tænke mig at kende grunden til dette?

Inden jeg flyttede, og der med med fik ny læge, fik jeg medicin for dels forhøjet blodtryk samt for meget kolesterol, men den nye læge mente ikke at det var nødvensigt.

Så jeg er lidt nervøs for om det kan skyldes for højt blodtryk eller for meget kolesterol?

Det kan måske også skyldes at jeg er ved at få behov for nye briller, eller blot at jeg har svage blodkar?

jeg har bare brug for at kende årsagen, samt at vide at det ikke har nogen betydning ( håber jeg da)
Er der nogen der kender til dette?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej


    Din nye læge lyder fornuftig. Generelt er det nemlig dumt at tage medicin mod for meget kolesterol efter min mening. Kolesterol er livsvigtigt.

    Få en snak med lægen om dit problem da der kan være mange årsager som man ikke lige har tænkt på

    Blodsprængninger kan næppe skyldes for meget kolesterol. Der er så mange myter om "Det skadelige" ved kolesterol. Her er der en læge som skriver om det.

    http://www.ravnskov.nu/dancholesterol/

    Hvis dit blodtryk stadigt er for højt, bør du gøre noget ved dette. Da det er let at bringe ned med naturlige midler, er der ingen grund til at tage medicin med dens slemme bivirkninger - især ikke hvis blodtrykket kun er let forhøjet. Det er en god ide at tjekke med lægen før du evt. tager naturlige midler. Se evt mere her.

    http://www.helseurt.com/forhojet-blodtryk/

    NB. For andre læsere . Man må aldrig selv nedtrappe blodtryksmedicin uden at snakke med lægen om det.

    Det er ikke sandsynligt at problemet skyldes behov for nye briller da du jo vågner op med røde øjne - og du bære nok ikke briller når du sover. Hvis dit syn er dårligt er det dog godt med et besøg hos optikeren.
  • Indstillinger
    Tak for svaret, og artiklerne! Der' kan jeg da se hvad blodtrykket normalt er, dilemmaet er at min nye læge ikke 'har haft tid ' til at fortælle om det har ændret sig, eller min tidligere læge og den nuværende har meget diverger-erne meninger, samt at hele min familie på min fars side, har Ifølge deres læger både forhøjet blodtryk og for meget kolesterol, samt at begge mine brødre har være t indlagt flere gange med blodpropper, således også min fars familie mens de levede.
    Man taler meget om arvelige belastede sygdomme ( kost fx.) men ren faktisk lever vi meget forskelligt.
    Selv går jeg meget op i sund levevis min 'bibel' hedder bl.a, 'lev sundt, med vitaminer og mineraler' af Henning Dilling

    Til sidst; ( ha, ha, jo jeg falder tit i søvn med briller på, da jeg altid forsøger at læse inden jeg sover, men nej det har selvfølgelig intet med det at gøre
    men tak for svaret og specelt artiklen om det normale blodtryk
Log in eller Registrér for at kommentere.