Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Ved ikke hvorfor der er sår på penishovedet

Hej, jeg er en dreng på 15. Og opdagede pludselig igår aftes to små sår på mit penishoved, de begge lidt røde og hævede, det gør ondt og svir, det ene sår har knopper og sidder lige på venstre side af glansen, det er også hævet og det svir når jeg rør det, det andet sår er på hovedet, det bare lidt hævet og rødt, svir rimelig meget når jeg rør. Har aldrig haft oral eller normal sex, har heller aldrig haft forkølelsessår, så tror ikke det herpes men er nervøs. Har vasket mit penishoved med almindelig håndsæbe flere gange, ved ikke om det har noget med det at gøre. Håber der en der ved hvad jeg har og kan hjælpe! :)

Kommentarer

  • Hej,

    Måske skulle du lige besøge lægen.

    Det behøver ikke at være noget af betydning, for der kommer ret nemt rifter på sådanne sarte steder.

    Når du vasker dig, skal du ikke bruge almindelig sæbe. Det har den forkerte PH-værdi osv. og kan til tider gøre mere skade end gavn.

    Du kan faktisk bare bruge vand, men hvis du gerne vil bruge sæbe, skal du tage i Matas eller på Apoteket og købe noget sæbe der er beregnet til intimvask :)

    Hvis du ikke har haft sex eller oralsex, så er det ikke en kønssygdom.

    Men hvis du fortsat er nervøs, så besøg lægen. Hvis du har mulighed for det, så kan man også skrive en mail til lægen. Spørg evt din mor eller far om de vil hjælpe.

    Johanne
  • Tak for hjælpen! Men problemet er ikke at jeg vil bruge sæbe, var bare ikke klar over det med ph-værdien. Men så længe det ikke er en kønssygdom, så kan det ikke være skadeligt vel? Altså det vel bare at stoppe med at vaske med sæbe tænker jeg. Men der små knopper på glansen og det bare hævet, og svir, så kan ikke fortælle det til mine forældre der de er rimelig strænge og ikke vil tro at jeg ikke har haft sex. Men så det er vel ikke noget skadeligt vel? Det skal bare behandles rigtigt så kommet jeg af med det eller hvad? Og tak for hjælpen!:)
  • Jeg er ikke læge, og har derfor ikke forstand på det.

    Hvis du er så nervøs, synes jeg du skal tage til lægen.
    Hvis du virkelig aldrig har haft sex, så kan det ikke være en kønssygdom.

    Hvis du er det mindste i tvivl, så er du nød til at få gjort noget ved det.

    Hvis det er en rift eller lidt "slid" efter onani fx, så går det over af sig selv. Men igen, jeg er ikke læge og jeg ved ikke hvad det er.

    Har du nogle andre du kan snakke med - en onkel, en bror eller andre? Så gør det, de kan bedre hjælpe dig end jeg kan :)

    Johanne
  • Ja okay, tusind tak for hjælpen! Jeg tager over til min læge når jeg får en tid. Men din hjælp hjalp meget! Tusind tak, du må ha en god dag Johanne:)
  • I lige måde - og god sommerferie :)
Log in eller Registrér for at kommentere.