Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sår på forhuden

Redigeret 10 juli, 2016, 06:15 i Mandlige sexproblemer
Hej alle sammen. Min kæreste skulle tideligere give mig er blowjob idag.. Men så opdagede hun at der var et lille sår på min forhud. Såret har nok en længde på 0,4 cm.. Kan det være herpes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mon ikke det bare er en rift?

    Men på den anden side bør du da lige blive tjekket, hvis du har dyrket ubeskyttet sex med en eller flere, du ikke ved, hvor har været før. Visse vira kan sidde i kroppen i længere tid, før der kommer udbrud.

    Og det både for at beskytte dig selv og din partner(e)
  • Indstillinger
    Herpes starter ikke som en rift, men som små blærer der sidenhen brister og bliver til sår. Herpes klør voldsomt helt fra starten. Det vil også typisk hæve op.

    Min første kæreste og jeg, var begge hinandens første sexpartner. Han smittede mig med herpes genitalis ved at give mig oralsex. Han havde ikke et forkølelssår på det tidspunkt, men han havde haft det før.

    Jeg fik voldsom herpes i underlivet.

    Det er 18 år siden, og jeg har aldrig haft udbrud efterfølgende - hverken foroven eller forneden ;)

    Men for 3 måneder siden fik min nuværende mand faktisk herpes på penis.

    Han er min 2. sexpartner og vi har været sammen i 12 år.

    Jeg havde smittet ham, fordi det altid er i kroppen, når man først har haft et udbrud. Man behøver ikke selv have det i udbrud, for at kunne smitte andre.

    Det du har er ikke herpes - det er nok bare en rift. Det kan godt svie lidt, men det går over af sig selv :)

    Johanne
  • Indstillinger
    Nej, jeg tænker jo heller ikke herpes, men jeg forsøger jo faktisk gerne at "snige" et forslag ind om at blive tjekket for noget kønsoverført, da rigtigt mange desværre slet ikke tænker på det, når de skifter partner.
  • Indstillinger
    Selvfølgelig skal man passe på, når man ikke har én fast sexpartner.

    Nogen gange synes jeg bare, at der er mange løftede pegefingre, når der egentlig bare bliver stillet et simpelt spørgsmål. Jeg gør det også selv.

    Men når en ung fyr skriver, at han er nervøs for evt herpes, så tror jeg faktisk ikke det altid er nødvendigt at "undervise" i prævention og kønssygdomme.

    Et sår på penis kan vist hyle mange mænd ud af den - måske er det nok til, at han begynder at tænke sig om? Får det tjekket og bruger kondom i fremtiden.

    Det var ikke et angreb på dit svar, bare nogle tanker jeg egentlig selv havde gjort mig.

    Johanne
  • Indstillinger
    Nu er det her jo et debatforum og netop ikke en brevkasse, hvad rigtigt mange givet tror. Desværre tror jeg også, at mange er helt sikre på, at der sidder læger parat og svarer, hvorfor det gælder om at være endnu mere forsigtig.

    Ja, det var et simpelt spørgsmål, men hverken du eller jeg ved jo noget som helst om, om hvordan denne unge mand i øvrigt lever.

    Jeg mener bare - hellere en gang for meget til lægen, især omkring mistanke om kønssygdomme, end en gang for lidt.

    Og du foreslår jo det samme:

    "Et sår på penis kan vist hyle mange mænd ud af den - måske er det nok til, at han begynder at tænke sig om? Får det tjekket og bruger kondom i fremtiden."


    I øvrigt er jeg langt hen ad vejen enig med dig her i debatterne. Smil til dig. Jeg læser med glæde dine kloge råd.
  • Indstillinger
    Efter sex med min partner gennem 50 år, brister min forhud hvor forhuden sidder fast på "skaftet". Bristerne er 5 mm lange og sviger kraftigt. Hvad kan dette skyldes?
  • Indstillinger
    Buelight123: er det forhudsstrengen (på undersiden), som er bristet?

    Det kan skyldes for voldsom sex eller for lidt smøring. Prøv med fred og ro i nogle uger. Hvis det ikke hjælper, er det en tur til lægen, som kan sørge for at strengen bliver forlænget eller fjernet.
Log in eller Registrér for at kommentere.