Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Farlige borrelia- og co-infektioner

Jeg blev i det tidlige forår 2015 pludselig ramt af en mystisk sygdom, som startede med stærke smerter ved skulderbladene og kraftig hovedpine. Først arbejdede jeg stadig før min sygemelding.
Snart kom flere symptomer til: nakkestivhed, træthed, feber og kulderystelser/følelse, vægttab, lammelse, muskeltab, gangbesvær, ingen balance, sitren, talebesvær, åndebesvær, svimmelhed, irritation, forvirring, ingen kræfter til at overskue pligterne, mit arbejde, familie og venner, gulsot, hvid tunge og inkontinens. Til sidst kunne jeg næsten ikke løfte mit højre ben.
Jeg kunne ikke få stillet en diagnose i Danmark, og jeg fik det værre og værre. Jeg var meget alene og bange.
Via internettet fandt jeg selv med stor kraftanstrengelse frem til en tysk klinik (BCA-Clinic) for vektorbårne infektioner. Jeg blev nemlig den 2. februar 2015 bidt af en lille skovflåtnymfe. I Danmark har man ikke erfaring med påvisning eller behandling af borrelia. Man kan fra klinikken få tilsendt et blodprøvesæt til blodprøver. Efter blodprøvetagning hos egen læge sender man blodprøverne med kurér til den tyske klinik til analyse. Derpå får herfra svar på, om man er smittet med borrelia eller andre infektioner fra skovflåten. Det haster med behandling, hvis infektionerne ikke skal blive kroniske. Jeg selv havde borrelia samt nogle co-infektioner. Man bliver behandlet fra BCA-Clinic, mens man er i hjemme i Danmark.
Jeg vil gerne hjælpe andre.
mange mister deres job på grund af manglende arbejdsevne, ikke får nogen indkomst som følge af den manglende diagnose i det danske system (ingen diagnose = ingen sygedagpenge) osv. Mange bliver kronisk syge, og får skyld for at være skøre af de danske læger på grund af deres mystiske sygdom. Mange bliver fejldiagnosticeret - fx sclerose, fibromyalgi, kronisk trætheds syndrom/chronic fatigue syndrome, depression osv. Mange får tilbudt udredning hos psykolog eller ligefrem psykiater, selvom de aldrig har haft psykiske problemer.
Hvis nogen har spørgsmål, vil jeg gerne hjælpe. Jeg træffes herinde samt pr. mail: bliv.frisk.igen@gmail.com. Jeg er behjælpelig med råd og erfaringer samt rent praktiske forhold, for jeg har selv stået i situationen, og det er forfærdeligt.
Efter blodprøvesvar var min plan at erkende, at jeg har borrelia, og at der er hjælp at hente - også for mig selv.
I dag arbejder jeg igen, og det er jeg også meget taknemmelig for.
Log in eller Registrér for at kommentere.