Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Mine allergier og asthma forværres når jeg har tømmermænd

Redigeret 19 juni, 2016, 09:31 i Allergi
Hejsa

Jeg har haft allergi og ashtma i det meste af mit liv, men har i mange år, nok 10, drukket og røget ofte uden at det har fået værre konsekvens end tømmermænd dagen efter. Det ændrede sig tilgengæld for godt et års tid siden. Det var mere eller mindre fra den ene dag til den anden at det skete for mig.
Hver gang jeg har været ude og drikke alkohol bliver alle mine lidelser, asthma og allergi, forværret dagen efter og min næse bliver stoppet og løber i flere timer mens min asthma gør at jeg dårligt kan trække vejret. Det varer som regel 2-3 timer, men er som regel snottet hele dagen.
Gik til lægen i vinters og fortalte ham om dette. Jeg fik udskrevet en recept for en rød inhalator i stedet for den blå jeg har haft det meste af mit liv og fik af vide at det lød til at min asthma var forværret. Det hjalp gevaldigt på min vejrtrækning når jeg har tømmermænd, men min allergi angriber stadigvæk min næse som før. Jeg begyndte fornyligt at få de samme symptomer, uden at jeg havde været ude og drikke aftenen før, og fandt frem til at visse panodiler, Advil, som indeholder iboprofin, udløste det.

Det er et kæmpe problem for mig da jeg er i midten af tyverne og alkohol fylder jo en del i den her alder.
Det er som om at jeg bliver allergisk overfor flere og flere ting og at mine symptomer bliver voldsommere og voldsommere. Håber virkelig at i kan hjælpe mig med dette!
Min mor mistænker min IBS for at stå bag, men jeg aner det virkelig ikke.

Mange tak på forhånd!

Mvh
Malte Blom Madsen
Log in eller Registrér for at kommentere.