Hjem Kvinder Blærebetændelse

Depression eller langvarig tristhed?

Redigeret 6 august, 2016, 17:37 i Blærebetændelse
Hej jeg er en pige på 15 år
Jeg er ret forvirret her for tiden for jeg har ikke været mig selv de sidst 5 år
Det er meget længe siden jeg følte mig lykkelig og glad
Sagen er jeg føler lidt at jeg ikke føler noget
Der er ikke noget der gør mig trist eller glad jeg føler mig bare tom
Jeg har gjort selvsakde første gang i år men er stoppet da jeg ved jeg vil fortryde det i fremtiden
Jeg snakker aldrig om mine følelser det har altid været en tys tys ting for mig der er ikke rigtig nogle der ved hvordan jeg har det
Men jeg har de her to små stemmer i hovedet den der skriger om at tale om mine følelser den skriger om at bare bryde sammen foran nogle og fortælle dem hvordan jeg virkelig har det
Og den der råber og skriger af mig hvis jeg bare viser en lille smule følelser over for folk
Jeg ved der er folk der har det meget værre end mig det er nemlig derfor jeg ikke viser mine følelser fordi så er jeg svag og jeg har altid fået af vide at jeg er stærk så jeg skulle jo nydigt ændre folks syn på mig
Men hvad er der galt med mig?

Kommentarer

  • Kære Soptop- det du beskriver om dig selv, kan efter min vurdering være tegn på depres,jeg har selv være gennem to år med depres men fik det godt igen. .
    Du er 15 år og i puberteten,det kan være en rigtig svær periode at komme igennem så håber du har en mor ,mormor eller en veninde du kan/tør/vil tale med. Det er en stor hjælp at tale om sine følelser, og faktisk en del af din bedring. Din mor eller far kan også få en henvisning til skolepsykologen, findes på alle skoler. Du kan komme tre gange og få en times samtale og skolespykologen kan så henvise dig til yderligere hjæp. Det er faktisk sejt hvis du tør tale om hvordan du har det,og ikke en svaghed som skriver,. Hvis dine forældre ikke vil hjælpe dig, så spørg din klasselærer. God sommer
Log in eller Registrér for at kommentere.