Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slimsmag, klistret mund og "klumper" under tungen!

Det startede med en forkølelse i uge 6/2016. Snot, hoste, lettere ondt i halsen og masser af slim. Efter ca. 6 uger var jeg hos en sygeplejerske blot for at få konstateret, at det kun var en virus.
Nogle uger senere var jeg hos lægen fordi jeg stadig havde masser af slim, klistret mund og ”synkebesvær. Hun kunne intet se i munden og hun mente ikke, at mine kirtler på halsen var hævede.
I uge 20 var jeg hos lægen for at få foretaget en sundhedstest fordi jeg var bange for kræft i halsen. Alle blodprøverne var fine, hvide- og røde blodlegemer, infektionstal, stofskifte, lever, nyre m.v. Hjertekirogram også i orden.
Men nu i uge 23 kan jeg ikke slippe tanken om, at der er noget galt. Jeg har slimsmag i munden/halsen, føler mig total klistret i munden, til tider tør i halsen. Som om hele munden er ”belagt”.
Jeg drikker virkelig meget vand og spiser pastiller og tygger tyggegummi, for at stimulere spytproduktionen.
Jeg mærker ofte på mine halskirtler og under hagen, tror ikke de er hævede, men aner faktisk ikke hvordan de skal føles!! Men de er bløde. Jeg kan mærke og mærke og til sidst bliver jeg hel øm. Og jo mere jeg trykker jo mere ondt gør det jo. Men jeg tænker også, at en kræft knude o.lign er hård??
Og nu har jeg opdaget nogle ”Klumper, knuder o.lign.” der sidder i min mund under tungen og under tænderne. De er ikke ømme og kan skuppes lidt frem og tilbage. De kan sagtens have været der altid, men hvad er det lige??
Nogle gange synes jeg også jeg kan mærke, at det ligesom ”skær” i min hals. (svært at forklare)
Jeg har ingen problemer med at synke når jeg spiser eller drikker.
Jeg er kvinde, 53 år, lever normalt sundt, dyrker motion. Løber lidt og cykler hver dag.
Jeg er bare så træt af, at være ”bekymret” og med fokus på hals og mund. Er der nogen, der kan hjælpe eller gi et godt råd.
Log in eller Registrér for at kommentere.