Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævet og væskefyldt fod

Redigeret 4 juni, 2016, 12:09 i Åben debat for kvinder
Hej,

Jeg har i et stykke tid, døjet med, at min venstre fod hæver op når jeg har gået et stykke tid. Når jeg så tager mine sko af, så er min venstre for hævet og det føles som om det "skvulper" i den når jeg går.

I dag har jeg haft sandaler på (som ikke strammer), og jeg var nød til at tage dem af, fordi min fod hævede op.

Min fod bliver først normal igen, når jeg har ligget på langs en hel nat. Næste dag starter det forfra.

Det gør ikke ondt, men når den er hævet, prikker det i foden - ligesom hvis den sov.

Jeg har også været meget svimmel i perioder. Det har jeg prøvet før. Var til læge og fik at vide det var virus på balancenerven. Det skulle gå over af sig selv.

Det er kun den venstre fod - ingen andre steder.

Jeg har forhøjet stofskifte, men er kommet i behandling med Thycapzol for 1 måned siden.

Jeg er på grænsen til at få Type 2 Diabetes (det havde jeg imens jeg var gravid, og det er aldrig gået helt væk. Mit langtidsblodsukker ligger pt på 47)

For 8 måneder siden stoppede jeg med at tage Abilify. Det er mod skizofreni. Jeg fik diagnosen for snart 6 år siden, efter fødslen af vores datter, men har ikke haft symptomer de sidste 3 år, og derfor trappede jeg ned i medicinen, for til sidst at stoppe (i samråd med læge og psykiater).

Efter stoppet af Abilify har jeg tabt 16 kg, men mit blodsukker har ikke ændret sig af den grund.

Kender noget det med hævet fod?? Hvad kan det være?

Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.