Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med øjnene i 3 ½ år....

Redigeret 23 maj, 2016, 01:41 i Åben debat om øjne
Nytårsaften 2012 faldt jeg og slog hovedet - især over næseryggen og ved venstre øje. Jeg blev sygemeldt med stress (arbejdsrelateret). 6 uger efter begyndte mit højre øje at løbe i vand, derefter begyndte det venstre også. Jeg var hos øjenlægen, som gav mig tobradex dråber. De hjalp til at starte med. Senere konstaterer han, at jeg har en kronisk øjenbetændelse, der gør, at mit venstre tårepunkt er væk, og det højre tårepunkt er næsten væk. Jeg får renset tårekanalerne i højre øje (der er passage), og får klippet tårepunktet mere op. Han prøver at rense den øverste venstre tårekanal, men det kan han ikke. Jeg får en tid en måned senere, hvor han skal kigge på det venstre øje igen, men han gør ikke noget, da de ikke løber i vand mere.
De starter dog igen efter et lille halvt år. Jeg får renset tårekanaler igen (også det øverste i venstre). Jeg prøver med mange forskellige øjendråber, men de hjælper ikke. Mange af dem giver mig forhøjet tryk i øjnene. For en måned siden fik jeg klippet venstre nedre tårepunkt op, og han prøvede at "finde" tårekanalen, men han kunne ikke få passage.
Generne i øjnene ændrer sig hele tiden. De løber altid i vand. Nogle gange er de røde, hævede, svier og klør.
Hudlægen har konstateret nældefeber, men pillerne jeg fik, hjalp ikke. Der er ikke tegn på andet allergi - han har dog ikke kunne tage priktesten pga. nældefeberen. Han mener, at jeg har et svækket immunforsvar.
Har også problemer med forhøjet stofskifte. De mener på Endokrinologisk amb., at det skyldes en betændelse i skjoldbriskkirtlen, som skal gå væk af sig selv.
Derudover har jeg prøvet alternative behandlere såsom tankefeltterapeut, zoneterapeut, akupunktur, heeling, hypnose - intet har hjulpet.
Jeg er ved at være desperat, og ved ikke længere, hvor jeg skal gå hen.
Håber nogle har erfaringer eller råd omkring mine problematikker.

Mvh. Heidi

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg ved ikke om det er en hjælp overhovedet, men jeg brugte i en periode Blephasteam, som er nogle briller, der bruges til at varme talgkirtlerne.
    Jeg har ikke haft samme syptomer som dig overhovedet, men kender det med at være desperat, så muligt, at det hjælper for dig.

Log in eller Registrér for at kommentere.