Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Snorken

Hej

Jeg og øv det bryder jeg mig ikke om, jeg vidste det godt men alligevel ?

Nogen der har gode råd mod snorken?

Jeg bryder mig selv ikke om, når andre snorker, Men et er dem noget andet er mig ..hvor har jeg tit selv blevet superirriteret over snorken.

Så ville ønske der var et råd mod det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der findes masser af mere eller mindre gode råd mod snorken - noget virker, andet virker ikke.

    Jeg er f.eks. en af de - vist nok få - der har glæde af Azonor, som fås på apoteket, men dog skal jeg kun tage det en periode på et par uger, for ellers holder det op med at virke - og så kan jeg være "rolig" en efterfølgende periode, hvorefter jeg begynder at snorke igen.

    Azonor er ret dyrt, og altså for de fleste penge ud ad vinduet.

    Hvis du vil snorken til livs, bør du nok prøve at finde ud af, hvad årsagen er, hvorfor jeg foreslår du starter med at få en henvisning til en øre-næse-halslæge, så du kan blive undersøgt for om der skulle være en umiddelbar årsag.

    Senere kan måske tandlægen have ideer - der findes diverse bideskinner, som også koster en formue, og som kun virker, hvis der findes en årsag, som en sådan kan afhjæpe.

    Tobaksrygning og overvægt kan også være årsag.

    Måske en anden type hovedpude kan hjælpe.

    Så jo - der er masser af ting, du kan gå i gang med at få klarlagt.

    Men - nogen snorker altså uden der findes årsager, hvorfor adskilte soveværelser i parforhold kan være den eneste løsning.
Log in eller Registrér for at kommentere.