Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg være blevet gravid?

Redigeret 30 november, 2016, 05:16 i Prævention
Jeg er i den seneste måned startet på p-piller, og er tre piller fra at være færdig med den første blisterpakke. I fredags var jeg til fest, men glemte at tage pillerne med, så jeg tog den dagen efter omkring 14 timer efter jeg skulle have taget den. Om lørdagen havde jeg ubeskyttet sex med min kæreste, og fandt ud af at pillerne ikke virkede efter 12 timers udskydelse. Derfor købte jeg en EllaOne pille. Jeg er stadig på p-piller nu, men jeg er begyndt at bløde?!

Jeg er rigtig bange for at dette kan være fordi jeg er blevet gravid...!!:(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man vælger at være medicineret med hormoner - p-piller, - så bør man i det mindste sætte sig ind i denne for kroppen helt unødvendige medicin, og i hvert fald læse indlægssedlen grundigt.

    Der står - forhåbentligt endda tydeligt - hvad man skal gøre, hvis man glemmer en pille.

    Du glemmer en pille - du er endda klar over det, da du vælger at dyrke ubeskyttet samleje - og så stopper du efter med endnu flere hormoner.

    Jeg kender ikke lige EllaOne, men jeg googlede det lige, og hold da op - du beder ligefrem om problemer; det er da heftige sager.

    Lov - ikke mig - men dig selv at sætte dig grundigt ind i tingene - det er altså ikke totalt ligegyldigt for din krop, hvad du smider i den af hormoner.

    Med det, du har budt din krop, er graviditet ikke det første, jeg ville tænke på, om ikke andet så fordi blødning mindre end en uge efter undfangelse da aldrig før har været et et tegn på graviditet - tvært i mod; det er med overvejende sandsynlighed din krop, der reagerer på det voldsomme hormonindtag, som på ingen måde hverken er sundt eller godt for dig.

    Hvis det er et problem at huske de p-piller bør man nok overveje en anden prævention, da det at glemme en pille i ny og næ dels giver rod i dit fertilitetscenter, dels så er en elendig præventionsform i det hele taget.

    Jeg undskylder på forhånd, hvis jeg lyder lidt hård, men hvis man er voksen nok til sex, så bør man også være voksen nok til at sætte sig ind i tingene, og til at vide, hvordan man bliver - og ikke bliver - gravid.

    At du er bange for graviditet, fordi du bløder mindre end en uge efter ubeskyttet samleje, fortæller i hvert fald mig, at du i den grad har brug for en grundig seksualvejledning, og den bør du søge for din egen skyld.

    Du kan givet søge nogle gode sider på nettet, men ellers har biblioteket gode bøger om emnet - og det er IKKE flovt at bede bibliotekaren om hjælp til at finde det rette materiale. Tvært i mod, man vil givet finde dig meget fornuftig, for det er da rystende så lidt unge mennesker ved om det emne, så du er bestemt ikke alene om at være uvidende om et så vigtigt emne.
  • Indstillinger
    Hej Loufes3518

    Det kan godt være svært at finde ud af, hvordan det hænger sammen med beskyttelse og glemt p-pille, da det bl.a. afhænger af, hvornår i sin periode, at man glemmer sin p-pille. Jeg har fundet denne artikel til dig, som liste det meget skematisk op, hvad man skal gøre alt efter, hvornår og hvor mange p-piller man har glemt:
    https://www.practio.dk/artikler/glemt-p-pille

    Som du selv er skriver er det korrekt, at man stadig er beskyttet, hvis man tager den inden for 12 timer, men i nogle tilfælde af sin periode, kan man stadig godt være beskyttet, hvis du hurtigt tager den glemte p-pille. Men tjek artiklen ud.
  • Indstillinger
    Hej Loufes3518

    Det kan godt være svært at finde ud af, hvordan det hænger sammen med beskyttelse og glemt p-pille, da det bl.a. afhænger af, hvornår i sin periode, at man glemmer sin p-pille. Jeg har fundet denne artikel til dig, som liste det meget skematisk op, hvad man skal gøre alt efter, hvornår og hvor mange p-piller man har glemt:
    https://www.practio.dk/artikler/glemt-p-pille

    Som du selv er skriver er det korrekt, at man stadig er beskyttet, hvis man tager den inden for 12 timer, men i nogle tilfælde af sin periode, kan man stadig godt være beskyttet, hvis du hurtigt tager den glemte p-pille. Men tjek artiklen ud.
Log in eller Registrér for at kommentere.