Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter og ubehag omkring knæet

Redigeret 5 maj, 2016, 12:26 i Fod- og knæskader
Hej med jer.

Jeg har nu haft milde smerter/ubehag omkring mit knæ. Det hele sker typisk i hvile og mest om aften og mest hvor jeg ligger ned med strakte ben. Det startede for ca 1 år siden med mit højre knæ hvor musklen over knæet enten "sov" eller var ubehag ved den, særligt når jeg bøjede knæet. Efter et par måneder forsvandt det så stille og roligt, men lige efter føltes ubehagen mere omkring knæet, og det kommer typisk i hvile og når jeg ligger med udstrakte ben, det føles nærmere som det er senerne under begge mit knæ der er irriterede, som om de kan ikke strække sig og det føles som brændende, varme smerter. Ofte skal jeg ændre stilling eller bøje knæet for at smerterne forsvinder, men de kommer ofte igen indtil jeg falder i søvn.

Det skal siges at i en lang periode har jeg ofte siddet på hug, for at tænde brændeovnen, hvilket jeg allerede den gang kunne mærke at mit knæ ikke havde det godt med. Jeg spiser ellers sundt og træner ca 2 gange om ugen, og går 2-3 km ca 2.3 gange om ugen. Men jeg er ryger og det har jeg været i ca. 30 år.

Håber at hør fra jer.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.