Hjem Kvinder Overgangsalder

Kraftigere blødning med hormonspiral efter flere år

Redigeret 27 april, 2016, 04:14 i Overgangsalder
Hej :)
Jeg er 50 år, har haft hormonspiral de sidste knapt 4 år med lang indkøring (et år med næsten konstant pletblødning), derefter minimal blødning i nogle år, ingen blødning i et halvt år fra juli 2015, hedeture fra septemper 2015 - og så stoppede hedeturene omkring jul, og jeg er begyndt at bløde igen fra januar. Ganske lidt første gang og så mere og mere med ca. 3-4 ugers mellemrum.
Nu er det sådan, at jeg er nødt til at bruge bind (ellers kun trusseindlæg) og hele blødningsperioden kan vare i godt en uge. Det synes jeg er underligt, og lægen siger, at sådan er det bare... Cyklus er helt klart igang igen, jeg har ægløsningsslim og brystspændinger, væskeophobninger osv, blødningsperioden er ledsaget af hovedpine, underlivssmerter osv - helt som da jeg var yngre. Blødningen er som menstruation - altså ikke frisk blod. Lægen siger, at jeg er i overgangsalder, men FSH måling viste 7,5...
Jeg er lidt i vildrede og tænkte, om nogen herinde har oplevet noget lignende? Er der grund til at bekymring og bør jeg blive checket?
Eller skal jeg bare prise mig lykkelig over hormonspiralen, da jeg ellers nok ville have et sandt blodbad?? Det var slemt da jeg fik spiralen og der var dengang ingen tegn på overgangsalder.
Tak <3
Log in eller Registrér for at kommentere.