Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Depression i slutningen af 3.g

Redigeret 25 april, 2016, 06:23 i Studerende og unge
Hej.
Jeg skriver fordi jeg er ret fortvivlet. For at sige det kort, så har jeg to måneder tilbage af gymnasiet, men er i tvivl om jeg kan klare det. Jeg føler mig deprimeret og har svært ved at få lavet mine afleveringer, for det er som om at jeg ikke kan koncentrere mig om det... Jeg har lige været til terminsprøver som også gik rigtig dårligt så jeg føler mig slet ikke klar til eksamenerne. Jeg har dog snakket med mine forældre om det, som siger at de er ligeglade med mine karakterer og med min bror som også kom ud med et dårligt snit. Jeg har virkelig ikke haft det godt i disse tre år og også skiftet gymnasium mellem 2 og 3.g, hvorved mit ambitionsniveau ikke har været så højt. Jeg ved at det bedste for mig ville være at blive færdig og komme igang med at lave noget andet, og jeg er efterhånden også ligeglad med hvilket snit jeg kommer ud med. Jeg ved dog bare ikke om jeg kan finde energi til at gøre det bedste til eksamenerne... Samtidig føler jeg også at det at gå til lægen, betyder at jeg ligesom ''giver op'' i min kamp mod at blive færdig. Jeg har før været til læge og psykolog, hvilket dog ikke hjalp... hvad skal jeg gøre? er der nogen der har prøvet noget lignende?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Prøv at snakke med dine forældre om hvad årsagen til din tilstand mon kan være. De kender dig jo bedst. Om det er præstationsangst eller lignede som dækker over at afsavn eller lign. Samtidigt til at hjælpe kortsigtet

    Prøv nervoheel Nervemedicinens Afløser

    https://www.matas.dk/nervoheel-50-tab

    StressPiller Nervoheel virker mod de fleste tilfælde af milde former for ubalance hvor det psykiske i høj grad er involveret såsom mod stress, overanstrengelse, angst, depressioner, melankoli, rastløshed, irritabel, søvnløshed pga. stress, psykosomatiske sygdomme, neuroser pga. klimateeriet, fysisk og psykisk udmattelse, hukommelsestab.

    Ingen kendte bevirkninger

    Man skal ikke sluge tabletterne med lade dem smelte langsomt på tungen uden for måltider

    NB: Ved svære tilfælde af depressionen mm skal man søge professionel hjælp.

    Held og lykke

    Link til forskning (på engelsk)

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2781768/
Log in eller Registrér for at kommentere.