Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Kender I nogle gode husråd til forebyggelse af tandsten

Man kan bruge selvom man i forvejen har skrøbelige tænder,og forstadier til paradentose...

Kommentarer

  • Hej

    Det er lidt info her.

    http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arki ... ndsten.htm

    Det hjælper hvis du en gang om ugen børster tænderne i aktivt kul. Det modvirker også paradentose. Alternativt kan du bruge natirumbikarbonat

    Skyld munden i lidt 3 % brintoverilte fra tid til anden i 2 minutter


    Ren brintoverilte kan købes her.

    http://www.healthleadsuk.com/supplement ... -12pc.html

    1 del 12% brintoverilte + 3 dele kildevand giver en 3% opløsning.
  • Det er givet supergode råd, Optimist kommer med, som jeg synes du skal tale med din tandlæge om. Ligeledes sørger tandlægen vel for, at du får foretaget tandrensning ofte?

    Jeg bruger også tandrensere hver aften - sådan nogle små "flaskerensere", som jeg i øvrigt også er blevet rådet til at tandlægen - ligeledes tandstikkere hver eneste gang, jeg har spist noget, da jeg netop har fået lidt større "lommer" af paradentosen.

    Og - denne metode har gjort at min paradentose nu - i snart et par år - har været sat skak. Og nej - det helbreder jo ikke, da det er en kronisk lidelse, men jo længere tid, man kan udskyde forværringen, jo bedre.
  • Tandsten er plak, som er blevet hårdt, fordi det har fået lov at sidde i fred = det er ikke blevet børstet væk.
    Det bedste råd er grundig tandbørstning og brug af fx tandtråd eller andet i mellemrummene samt hyppige tandrensninger hos en tandplejer.
  • Lise2007, nu må jeg protestere. Tandsten kan ikke altid holdes væk ved tandbørstning.
    Jeg får tandsten bag mine forreste undertænder. Jeg børster og gør alt hvad jeg kan for at holde det væk. Bruger tandstikkere o.s.v. det får bestemt ikke lov til at sidde "i fred"
    Det ved min gode tandlæge og mine tandsten bliver fjernet hver 4 til 6 måned. Ellers "fejler" mine tænder intet.

    Det er næsten, som når nogen beskylder andre for selv at være skyld i for højt blodtryk eller hjertesygdomme.


    Undskyld mig, jeg kan ikke have det.


    Jeg har også set svar fra Netdoktor.


    "Det vil sige, at hvis man holder sine tænder 100% rene, opstår der ikke tandsten."


    Det er et uforskammet svar, for jeg gør alt for at holde mine tænder rene og det ved min tandlæge. Jeg kan ikke gøre andet end det jeg gør og så lade ham om at fjerne resten. Han er enig med mig. Han roser mig for at holde mine tænder så flot, som jeg gør.

    Ja, jeg bliver vred over uretfærdigheder, det har også kostet mig på flere måder, men jeg kan ikke ændre mig. Og jeg vil heller ikke. En uretfærdighed er uretfærdigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.