Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hypospadi som voksen - sex og graviditet

Redigeret 15 april, 2016, 06:38 i Mandlige sexproblemer
Hej. Hvis manden har hypospadi i mindre grad, hullet sidder under penishovedet, hvor meget mindsker det chancen for at blive gravid? Vi har prøvet i et stykke tid, men uden held, og så kom min mand i tanke om at han jo havde den "lidelse" som han ikke er blevet opereret for. På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg googlede lige "hypospadi", da jeg ikke har hørt om det før.

    Der står bl.a. "Børn, der er blevet opereret for hypospadi, vil som voksne have normal evne til at få børn ......"

    Og som jeg forstår det, så handler det åbenbart om, at han da nok lige må til læge og få en henvisning til denne operation, da det øjensynligt kan have betydning for evnen til at avle.

    Jeg kan forstå, at det er hel standard, at nyfødte drengebørn bliver tjekket for dette - og at der allerede på det tidspunkt, bliver gjort noget ved det, så det er da lidt underligt, at din mand ikke har fået det ordnet for længst.
  • Indstillinger
    Hvor længe har i prøvet? Ellers skal man have prøvet i 1 år før man kan søge hjælp hos lægen. Det er svært at sige om chancen for at blive gravid uden undersøgelser for vi er jo ikke læger. For det kan være at det slet ikke er slemt når det er i mindre grad. Din mand skal blive undersøgt om det hypospadi der er årsagen eller hans sædkvalitet. Eller det kunne være dig. Det kan godt lade sig gøre at blive gravid ved kunstig befrugtning hvis det skulle være din mand der er galt med.
Log in eller Registrér for at kommentere.