Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hulfodssenen HJÆLP!!

Redigeret 12 april, 2016, 09:09 i Fod- og knæskader
Hej Netdoktor

Jeg er en 24 år mand som normalt spiller fodbold 3-4 gange om ugen, og er meget aktiv. For 2 måneder siden mærker jeg et smæld under foden, midt i en fodboldkamp, dagen efter var jeg blå og hævet under foden. den blå farve er væk nu, dog er der en bule som er øm når jeg trykker på den, den har været der igennem hele perioden. Jeg har været ude og løbe 3-4 km og en da været til en fodbold træning, kan også godt mærke smerten en smule. Jeg har været inde og læse en masse om netop hulfodssenen og der står at det let kan blive en kronisk skade, hvilket jeg selvfølgelig ikke er interesseret i.
Jeg er utrolig fortvivle/desperat over den situation jeg er i, jeg håber derfor der er nogle der ved noget om lige nøjagtigt det her eller har været/er i samme situation.
fodbold betyder utroligt meget for mig, næsten alt faktisk, det er der jeg har største delen af mine kammerater.
Kan mærke at det er ved at gå udover mit humør over at ikke at være den aktive person jeg er og ikke vide: hvornår jeg må, hvad jeg må, hvad jeg skal gøre osv.

Mvh en fortvivle knægt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det her er jo ikke en lægebrevklasse, men et debatforum, hvor helt almindelige lægfolk udveksler råd, holdninger og ideer - og vi kan da håbe, at der er en, der kan give give dig et råd eller to, men det er ikke det, du har brug for.

    Du nævner intet om, hvorvidt du har været ved læge overhovedet?

    Men der foreslår jeg du hurtigst muligt henvender dig, og der beder du om en henvisning til en læge med speciale i idrætsskader, og jeg vil også foreslå, at du insisterer på det, selv om din læge måske nok mener, at kunne gøre noget ved det, men der er alt, alt for mange, der går rundt med skader, der ikke er ordentligt behandlede, fordi egen læge "nok mente".
Log in eller Registrér for at kommentere.