Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Altid problemer med øre, næse og hals.

Hejsa. Nu vil jeg lige prøve at høre jer om i har idé om hhvorfor jeg altid er forkølet.

Det startede som barn. Kronisk løbende snot fra næsen og havde mange problemer med ørene. Som barn fik jeg undersøgt alt, for at finde ud af hvorfor beg altid havde problemer. Jeg har også fået dræn som barn. Og er blevet undersøgt utallige gange.
Som voksen har jeg bedre kunne styre snotten og har også haft mange perioder uden snot.
Min læge og jeg kom frem til for et par år siden at jeg nok havde kronisk bihule betændelse, da jeg begyndte at være syg mindst en gang om måneden. Og derfor fik jeg lavet en bihule-operation. Den har hjulpet og jeg er nu "kun" syg hver tredje måned. Men jeg synes stadig det er meget og der skal intet til før jeg bliver forkølet.
Lige pt. Er jeg fprkølet endnu engang og det har foregået i over en måned nu.
Jeg er blevet testet for astma og allergier og det er ca. et halvt år siden jeg fik lavet operationen. Jeg tager desuden ekstra vitaminer og jernpiller.

Ja, mit spørgsmål er egentlig bare om der går meget lang tid før næsen kan "fungere normalt igen" efter den operation, eller om jeg mon stadig kommer til at leve med det ret ofte? Nogen der selv er blevet opereret og har erfaring med det?
Og det vigtigste spørgsmål er om der er nogen der har prøvet noget lignende og kan fortælle mig hvad det lan være?

Jeg er forresten selvfølgelig både i kontakt med egen læge og ØNH.

Kommentarer

  • Hej

    Der kan være mange årsager til at man er disponeret for forkølelser. immunforsvaret kan være svækket af børnevaccinationer eller antibiotika.

    Du kan mangle vigtige mineraler elller vitaminer (f.eks får du måske ikke nog C vitamin).

    NB. Ingen medicin kan rette om på en mangel. Man må tilføje det kroppen mangler.

    Hvis fordøjelsen ikke er stærk til at omsætte maden så dannes der affaldsstoffer i systemet som kan give forkølelser og influenza. (udrensning) Et produkt som hedder Trikatu som består af peber, ingefær og lang peper styrker fordøjelsen. Fås på iherb.com

    Jeg var selv konstant forkølet som barn med mellemørebetændelse og dårlig hals. Jeg har siden fundet ud af at det skyldes alt det mælk jeg drak, som danner slim. Vi fik meget tvebakker med varmt mælk og kanelsukker. (slim og syre)

    Tung kost og sukker er meget syreholdigt og kan disponere for forkølelser. Det er godt at spise mange grønne grønsager idet de er basiske. Passende motion er også vigtig.

    I dag er det sjældent jeg bliver forkølet.
    Hvis jeg mærker optræk til en forkølelse så tager jeg 4 slags helsekost fra iherb.com samtidigt, så klarer jeg den næsten altid uden at bliver forkølet. Baseret på mine mangeårige erfaringer vil jeg anbefale propolis kapsler fra Now food, hvidløgskapsler, tulsi – hellig basilikum, andrography, olivenbladektrakt, anti v (indeholder enchinea).

    Har man begyndende halsproblemer så er der ikke noget bedre end Bhi Cough. Ved alle de gange jeg har givet disse homeopatiske piller til andre har de klarer halsen på under et minut. Man skal lade dem smelte let på tungen. De har ingen bivirkninger. De koster under 100 kr med porto fra usa og der er ingen moms når varens pris er under 80 kr.

    http://www.iherb.com/MediNatura-BHI-Cou ... blets/5443
  • Hvis jeg var dig, ville jeg opsøge en dygtig og veluddannet biopat, der kan gå ind og måle for diverse vitamin- og mineralmangler, for det ved læger uhyggeligt lidt om.

    Jeg synes Optimist's forslag lyder godt, men det vil vel kun hjælpe dig, hvis du har samme mangel, er dog et forsøg værd.
  • "Jeg synes Optimist's forslag lyder godt, men det vil vel kun hjælpe dig, hvis du har samme mangel, er dog et forsøg værd."

    Ja det er en rigtig god ide med en test. Mine forslag er bare en slags giftfri symptombehandling som ikke retter op på en mangel.
Log in eller Registrér for at kommentere.