Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svien ved urinladning.

Redigeret 29 marts, 2016, 10:26 i Inkontinens
Hej med jer!

Tilgiv mig hvis der allerede eksistere en tråd med en lignende sag, men jeg kunne umiddelbart ikke se nogen.

Det står sådan til, at jeg, når jeg ikke får nok vand i løbet af en dag, får svien, når jeg skal tisse. Svien kan stå på i en time ca. og i den tid kan jeg næsten ikke holde mig, selvom det kun er dråber, som kommer ud når jeg tisser.

Jeg har lagt mærke til at symptomerne bliver værre, når jeg drikker andet end vand (sodavand, juice, mælk, øl osv.).
Får jeg ca. 1,5-2 liter vand i løbet af dagen er der ingen problemer.

Jeg fik tjekket min urin for 4 år siden ca. p.g.a. de samme symptomer, men der var intet.

Jeg kan godt se at det ikke er det vildeste problem i verden, men jeg er nu alligevel nysgerrig om der er andre der har det på samme måde?
Og kan det bare være sarte slimhinder i urinrøret, som bliver irriterede når der ikke bliver renset ordentligt ud med nok vand?

Håber nogen kan hjælpe :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, men du skal da simpelt hen sørge for at drikke det kvantum vand hver dag - og endnu mere, hvis det er meget varmt eller du har ekstra fysisk udfoldelse.

    Hele din krop, og især dine nyrer har brug for vand for at kunne fungere ordentligt.

    Jeg synes faktisk, at det er ret mærkeligt, når du nu virkelig kan mærke det med de gener, at du ikke bare opfylder din krops tydelige råb om vand. Især da, når du mærker tydelig bedring ved at gøre det.
Log in eller Registrér for at kommentere.