Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

......

Redigeret 31 marts, 2016, 08:16 i Fibromyalgi

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Fibromyralgi kan sandsynligvis have flere årsager. Som er følge heraf kan man ikke vide hvad der er bedst. Radiodoktoren nævner en del midler både konventionelle og naturlige i denne artikel.


    http://pro.medicin.dk/specielleemner/emner/315666
  • Indstillinger
    Jeg har haft fibromyaligi i mange, mange år - og jeg er 100% sikker på, at grunden til, at jeg har et tåleligt - næsten normalt - liv idag er, at jeg slet ikke kan tåle alt den der gigtmedicin som man forsøgte at proppe i mig den gang for at holde mig på arbejdsmarkedet. Havde jeg fyldt mig med den slags, og "bare" kørt videre, fordi smerterne var blevet bedøvet - ja, så havde jeg helt sikkert siddet hjælpeløs i en kørestol i dag.

    Det værste du kan gøre er at bedøve dine smerter med medicin, og det bedste er der i mod at træne, træne og træne.

    I starten bare en lille smule hver dag, og så gradvist mere og mere. det vigtigste er, at du hele tiden finder din egen grænse - og ja, ind i mellem kommer du over din grænse og ja, det er hårdt, men hvis ikke du gør det, finder du jo aldrig denne grænse.

    Forlang en henvisning til en fysioterapeut med træningsfaciliteter, og lær nogle gode øvelser, der passer til lige netop din situation, men den vigtigste er dig dig selv - pas dine øvelser, og gør det hver eneste dag - og ikke kun når du er ved terapeuten.

    Og nej - jeg er ikke blevet rask, men jeg har bestemt et tåleligt liv, og kan deltage i det meste af et "almindeligt" liv. Og naturligvis er der dage, hvor jeg ikke kan så meget - sådan er det.

    Jeg er i dag meget glad for, at jeg dels ikke kan tåle denne gigtmedicin, og simpelt hen nægtede at finde mig i at blive mere syg, fordi de offentlige myndigheder for en hver pris ville have mig på arbejdsmarkedet, så efter meget lang og meget sej kamp lykkedes det mig at få tilkendt førtidspension.
  • Indstillinger
    Du har helt sikkert gjort det rigtige Lotte takket være din sensivitet overfor kemisk medicin. Jeg kan heller ikke forestille mig at det kan hjælpe på fibromyalgi at fylde kroppen med alt muligt skidt. Lad os håbe du kan inspirere trådstarter og andre.
  • Indstillinger
    Redigeret 28 juli, 2017, 22:10
    Tramadol fungerer fint
  • Indstillinger
    Jeg skal selvfølgelig ikke kunne vide det, men jeg tvivler stærkt på, at man få nogen læge til at udskrive et vanedannende narkotisk middel til en person med kronisk sygdom.
  • Indstillinger
    Finder det lidt mærkeligt.

    Man stiller et spørgsmål her på nd, der kommer nogle bud, men i stedet for at svare, eller forholde sig til de bud, går man bare ind og laver sit oprindelige spørgsmål om.

    Hvad er det i grunden, du vil?

    Ja, jeg har forstået, at du bare vil have smertestillende og ikke selv gøre noget aktivt for at få det bedre, og det kan jeg faktisk godt forstå, din læge ikke vil give dig, for du vil bare få det værre og få brug for endnu mere smertestillende, og naturligvis kan du ikke få en læge til at hjælpe dig med at blive endnu mere syg.
Log in eller Registrér for at kommentere.