Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Depression og skole. .

Redigeret 11 februar, 2018, 08:05 i Studerende og unge
Hej..

Jeg går og er meget ked af det fortiden, hvilket jeg egentlig har gjort i lang tid, derudover er jeg også ofte træt.

Grunden til dette tror jeg er, at jeg er utrolig træt af at gå i skole.. Jeg går i 2.g.

Jeg er en type der ikke bryder sig om at sidde ned lang tid og fordybe sig i en bog etc. men derimod en type som gerne vil ud at lave noget.. Er overbevist om at jeg har valgt den forkerte uddannelse, men har droppet tankerne om at droppe ud, da jeg allerede er så langt.

Mine karakter i skolen er lort, synes jeg selv. De ligger på 02-4 sjælden gang 7.
Jeg har svært ved at holde fokus og lave mine ting, fordi jeg hurtigt synes det bliver så kedeligt.

Det gør jeg er meget bekymret for fremtiden... Jeg er bange for jeg ikke kan få det job jeg vil have. Jeg føler mig mildest talt dum, med disse karakter, og jeg føler virkelig jeg kan gøre det bedre, men føler jeg har svært ved at gøre det. Jeg er en person, som er bange for at sige ting på klassen samt mine meninger i gruppearbejde.

Jeg er meget konkurrencepræget, og vil gerne være bedst i alt. Jeg føler mine venner er bedre end mig i skolen, hvilket gør jeg føler jeg skal være endnu bedre.. Men det gør oftest at jeg bliver ufokuseret, hvilket nok bunder i jeg ikke vil ses, som "Den dumme person".

Tanken om at komme ud med et dårlig snit er dræbende, synes jeg. Vil gerne "tjene godt", men føler det umuligt fordi jeg er dårlig i skolen. Derudover er tanken om det er umuligt at ændre på snittet så træls..



Håber I forstår mine tanker og at I vil komme med nogle råd eller ideer til mig.

Kh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Måske er det fint nok at du tager den uddannelse som du er igang med. Har du overvejet at bruge din krop og hænder mere fysisk? Det kan være rigtig spændende at udvikle på sin fremtid så jeg har et forslag til dig; hvad med at når du føler du keder dig, så tager og lige hurtigt vurdere hvad der kunne være spændende at lave. f.eks. er internettet lige ved hånden som regel og det er mulig at lære alle mulige forskellige spændende ting hvis man kigger.- Og folk er blevet meget bedre til at lave hjemmesider der giver bedre informationer.
    Det er det jeg gør. For eksempel synes jeg at denne blog virker inspirerende: http://www.hvordan-online.dk/ - Prøv at finde ud af hvad du egentlig brænder for. Er det at blive rig? så prøv at finde på gode ideer. - Vil du være den bedste til matematik, så udvid dine horisonter ved at knokle hårdt i din fritid.

    Jeg håber du kan bruge det til noget fornuftigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.