Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

glemt p-pille

Redigeret 15 december, 2016, 08:05 i Prævention
Hejsa. Jeg havde sex med min kæreste i nat, men er lige kommet i tanke om, at jeg har glemt min p-pille. Vi brugte ikke kondom, men han kom heller ikke, så skal jeg frygte graviditet nu? Jeg har lige taget min p-pille, da jeg kom i tanke om det og har 6 dage tilbage på min pakke. Hvad er jeres råd eller erfaring til det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej fangirl46

    Jeg kan godt se, at det er ved at være lidt tid siden, at du skrev dit indlæg, men jeg har fundet en vildt smart hjemmeside, som kan hjælpe en til mange ting angående p-pille, hvorfor jeg lige vil sende det til dig, så du har det til en anden gang, hvis det er. Artiklen forklarer rigtig godt, hvad man skal gøre i de forskellige situationer, hvor man har glemt en p-pille, da det kan variere meget alt efter, hvornår i sin periode man glemmer sin pille, og hvor mange piller man har glemt.

    https://www.practio.dk/artikler/glemt-p-pille

    Generelt gælder det, at man stadig er beskyttet, hvis man husker at tage sin p-pille inden for 12 timer, hvor den skulle være taget. Du har gjort det rigtige ved at tage den glemte pille med det samme, at man kommer i tanke om det uanset, hvornår det er, og om det betyder, at man skal tage to piller på en gang.

    Tjek artiklen igennem.

    Vh
Log in eller Registrér for at kommentere.