Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

EECP-Behandling, snart 10 år efter første behandling.

Redigeret 26 marts, 2016, 11:20 i Blod og blodsygdomme
I september 2016 er det 10 år siden at EECP- Behandling blev taget i brug i Danmark.

Behandlingen har vist sig at være givende også for patienter der både har fået ballonbehandling og bypass behandling. En del af hjertekarpatienter som ikke her meget gavn af den medicinske behandling, kan have gavn af EECP-Behandling.
Husk på at det ikke kun er speciallægerne der kan henvise dig til EECP-Behandling, det kan din praktiserende læge også, der skal blot hospitalspapirer fra hjerteafdelingen medsendes henvisningen.

Hvad er der sket på de forløbende 10 år?
Svaret er ganske kort, usigelig lidt. Er det rimelig ? Nej bestemt ikke.
For de der taber er patienterne.

Hvem kan tænkes at spænde ben her? - Som jeg ser det er det speciallægerne og medicinal"mafiaen"industrien, regionerne.
Speciallægerne, fordi der så vil være færre der skal have lavet ballonudvidelser og bypass.
Medicinalindustrien, fordi de går mange millioner ned i indtægt.
Regionerne, fordi de ikke får tilbudt hotelophold, ferier eller andre goder.

Det er vigtig at holde fast i, at mange har haft stor glæde af EECP-Behandling, både i forhold til fysikken og i forhold til livskvaliteten.
Livskvalitet er en meget vigtig faktor for HJERTEKARPATIENTER, fordi hverdagen forpestes af hjertekramper/hjertesmerter året rundt, nogle perioder værre end andre.

Er det rimelig at der KUN er et EECP-Center i dag, 10 år efter det første center åbnede, NEJ ABSOLUT IKKE.
Det ville være rimelig at der var centre i alle regioner, så den enkelte patient kunne nå hjem til sin familie efter endt behandlingsdag, hvilket IKKE er tilfældet i dag.
Der skal patienten ud og lede efter et værelse ( Patienthotellet på Herning sygehus er forbeholdt fødende, hvorfor vi som dag patienter IKKE kan komme i betragtning), for at kunne opholde sig i nærheden af Herning sygehus, derved uden nær kontakt til sin allernærmeste familie, undtagen via pc eller telefon.


Er det rimelig at holde patienter med spasmer i kranspulsårene væk fra behandlingen , fordi der ikke er lavet forsøg med den type patienter, eller de patienter hvis myokardieskintigrafien ikke har påvist iltmange ved hjertet, NEJ BESTEMT IKKE.

Lav dog forsøg med begge grupper og fremlæg forsøgsresultaterne.

Er det nu der skal overvejes om EECP-Behandling skal på private hænder????


Jeg har fået EECP-Behandling, og har haft stor glæde af behandlingerne.
Når jeg igen får brug for behandling, vil jeg vælge EECP frem for kirurgiske indgreb, som ballonbehandling eller bypass.

Selv i MUMBAI har de haft EECP-Behandling længe inden vi fik i Danmark.
http://viden.articlesask.com/5health/5h ... 44116.html

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lille Spir skrev
    ”Hvem kan tænkes at spænde ben her? - Som jeg ser det er det speciallægerne og medicinal"mafiaen"industrien, regionerne.
    Speciallægerne, fordi der så vil være færre der skal have lavet ballonudvidelser og bypass.
    Medicinalindustrien, fordi de går mange millioner ned i indtægt.
    Regionerne, fordi de ikke får tilbudt hotelophold, ferier eller andre goder.”

    Jeg tror du har ret. Medicinalindustrien har sikkert ikke særligt travlt med at lave randomiserede forsøg


    https://www.hjerteforeningen.dk/det-goe ... ng-virker/
Log in eller Registrér for at kommentere.