Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slem hovedpine i over 3 måneder.

Redigeret 10 april, 2016, 04:04 i Hovedpine og migræne
Hej er en ung fyr på 21 år
har haft hovedpine i over 3 måneder nu, det kommer dagligt og det gør ondt i siderne ved tindingen stort set hele tiden i højre side men sjældent også i begge sider eller venstre side, det føltes som at det trykker ved blodkaret ved tindingen.

ved ikke om det kan have noget at gøre med mit vægttab over de sidste 3 måneder, har tabt ca 20kg fra 101kg til 81-82kg over 3-4 måneder, er begyndt at spise meget mere fornuftigt og træner 2-3 gange om ugen nu og spiser intet slik har cuttet det usunde helt fra.
Men er sikker på jeg havde hovedpine før jeg trænede og begyndte at tabe mig.

fik en skalle af min lillebror på 2 år som rejste sig hurtigt op og ramte mig i tindingen fra lidt over 3 måneder siden, det var i højre side han ramte, hvor det er jeg for hovedpine nu.

Har været til flere skuffende læge besøg hvor de ikke kunne forklare hvad det var og hvad det skyldtes. Men har fået en tid til en neurolog som først er om en måneds tid..

nogen der kan genkend denne slags hovedpine?
og hvad jeg kan gøre for at få det bedre ?

Tak på forhånd!

TAGS: trykkende dunkende spændingshovedpine hjernerystelse

Kommentarer

  • Indstillinger
    har været til lægen igen og vi har fundet ud af det var pga. slag i tændingen jeg fik fra lidt over 3 måneder af min lillebror på 2 år.
    havde undervurderet slaget på tidspunktet.

    min læge siger at jeg ikke skal udsætte mig for lys ( dvs. jeg skal slappe af i et mørkt rum. ) og at man skal holde sig fra tv pc mobil og bøger man skal holde sig fra alt der kræver fokus og koncentration.
    fik også afhvide at vodka og rygning skal man holde sig helt væk fra hvis man vil forbedre situationen.
    bruger skærmbriller og skruer helt ned for lyset på pcen, og har solbriller på når det er lyst både indendørs og udedørs.

    nogen der har erfaring med hvad man ellers skal gøre for at få det bedre hurtigere?
  • Indstillinger
    Nogen som har ideer til hvad man kan lave udover:
    Pc, tv, læse, skrive, og fysisk anstrenge sig selv.

    Tager til fitness og løber som opvarmning derefter styrketræning
    det for jeg også hovedpine af.
  • Indstillinger
    Jeg forstår ikke det her.

    Du skriver, hvad din læge har bedt dig holde dig fra, og i næste indlæg spørger du hvad du kan lave - udover de ting, som du udtrykkeligt har fået at vide, du skal lade være med.

    Jeg kan kun foreslå, at du lader være med de ting - solbriller og den slags løser ikke problemet.

    Jeg gætter også, at du har fået besked på at holde dig i ro, og du har jo også erfaret, at du får hovedpine af at dyrke fitness, så måske du ville få det bedre, hvis du gør det, du har fået at vide - altså lader være.

    Men måske du ikke har fået formuleret dig helt forståeligt.
  • Indstillinger
    sagen er den lotte, at jeg ikke kan side fra 8 til 22 og lave intet udover at spise.
    Der må være noget man kan bruge sin tid på som ikke kræver koncentration og for meget fysisk aktivitet som træning osv. men ellers kan jeg ikke finde på noget fornuftigt da jeg plejer at spille en del computerspil før i tiden..

    så et par råd til hvad man kan lave afslappet ville jeg blive meget glad for :)


    Tak på forhånd.
  • Indstillinger
    Jeg kan forstå, at det i det hele taget har været svært for dig, at få lægen til at give en diagnose, men nu har du fået besked på at afholde dig fra de ting, og du vælger naturligvis selv, men for din egen skyld, bør du følge de råd, du har fået, hvis ikke du vil døje med hovedpine resten af dit liv.

    Ja, vel er det kedeligt at være syg, men du vil givet fortryde det, hvis ikke du tager det alvorligt.

    Du kan gå nogle lange ture i et tempo, der gør, at du ikke får ondt; du har sikkert nogle skuffer og skabe, der trænger til oprydning (det har vi alle); hvis ikke du selv har have, så kender du sikkert nogen, der har en, hvor du kan gå og nusse med noget forårspusleri af den mere stilfærdige slags.

    Du kan bage nogle boller, lave noget mad til fryseren, tilbyde at ordne vasketøj og strygetøj for hele familien og vennerne, og evt pudse deres vinduer, i hvert dem, der er i stueplan; besøge nogle museer - af den mere stilfærdige slags uden computerteknologi.

    Men - først og fremmest tage den med ro, og tage det alvorligt, at du skal afholde dig fra det, du helt klart har fået besked om at holde dig fra.
Log in eller Registrér for at kommentere.