Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Have afføring i hugsiddende stilling.

I mange lande sidder de på hug, når de har afføring. Selv toiletterne er indrettet sådan.
Er der noget om at det simpelthen er den bedste siddestilling at tømme sin tarm på.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Gennem tiderne er der jo kommet diverse "forskningsresultater" om lige netop den rette stilling til denne aktivitet, og jeg tror sådan set ikke der findes nogen "rigtig" og "forkert" metode.

    Men - når det er sagt, så tror jeg da egentlig, at tarmen har bedst af, at man netop sidder på hug, for vores vestlige metode, hvor man knækker sammen og hviler albuerne på knæene er efter min opfattelse ikke den bedste, da man jo på den måde netop klemmer tarmene sammen.

    Jeg har ofte haft god erfaring med at sidde mere oprejst på toilettet - ja nærmest læne mig tilbage, da jeg føler, det giver en bedre tømning.

    Men - det skal også siges, at visse af de "kloge" på området netop mener, at det med at bøje sammen er det bedste, da afføringen ved toiletbesøget allerede er helt nede i den nederste del af tarmen, så man på den måde bedre kan trykke det hele ud.

    Så - kort og godt - jeg tror det handler om smag og behag.

    Så - det gælder vel om, at hver især gør det, man bedst føler for. Jeg så netop forleden i TV, at hvis man har forstoppelse/irritabel tyktarm, så er en skammel til fødderne ved toilettet en god hjælp, og det er jo netop tæt på den hugsiddende stilling, som du forespørger om.
Log in eller Registrér for at kommentere.