Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Aftrapning af antidepressive

Redigeret 20 maj, 2016, 04:16 i Angst
Jeg har i 15 år været på effexor depot 375 mg. For nyelig fik jeg en ny depression og fik nogle nye piller. Jeg skal gerne trappe ud af effexoren, men ved at det skal foregå MEGET langsomt. Jeg har et sted på internettet læst at man kan tager en kapsel, åbner den og tager to kugler ud den ene uge. To kugler den næste osv.osv. denne metode vil jeg gerne, men savner andres erfaring. Jeg ved at hvis jeg bare trapper ned med f.eks 25 mg af gangen, får man de vildeste abstinenser, og dem ønsker jeg selvfølgelig ikke.
Nogen der har erfaringer med dette mef at tage kugler ud????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som en mild måde at gøre det på.
    Men hvis det var mig, ville jeg nu være mere tryg ved at lave en plan sammen med lægen for nedtrapning af medicinen.
  • Indstillinger
    Jeg har stor erfaring med at trappe ud af Effexor. Jeg har også været oppe på 375 mg. De første dosisreduktioner kunne sagtens være store, jeg fik det faktisk meget bedre da jeg halverede den. Men når jeg nåede ned på 37,5 mg, skulle det gå meget langsomt og jeg pillede derfor også få korn ud af kapslerne, for at trappe meget langsomt ud og undgå nedtrapningssymptomer.
    Problemet med depression og angst er, at det ofte kommer snigende, og man opdager det måske ikke i tide, når man er i fuld gang med at trappe ud. Jeg har i skrivende stund været medicinfri på 3. måned, men jeg kan mærke angsten og depressionen presse sig på igen. Jeg har uheldigvis bare så mange bivirkninger af lykkepiller, at jeg må undvære dem.
    Men uanset, så er det helt rigtigt af dig at pille kuglerne ud af kapslerne, det er alt for voldsomt at reducere med 37,5 mg hver gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.