Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

øjenlåg - hævede

Redigeret 13 marts, 2016, 05:44 i Åben debat om øjne
det startede for godt et halvt år siden med, at mine øjenlåg var hævede (væske-fyldte) om morgenen - så kom der en periode hvor det forsvandt igen efter kort tid.
MEN NU er hævelserne meget værre og der er nærmest kun en sprække åben
kommer koldt på øjenlågene og efter et par timer er det en del bedre men der er stadigvæk hævelser og stadig lidt tilbage når jeg går i seng.
er bare ved at blive tosset af det her. er nødt til at stå op 3 timer før jeg skal ud af døren bare for at se nogenlunde normal ud.
jeg har fået taget en stofskifte-prøve som viste et super-perfect resultat.
jeg er overbevist om, at det må være allergi - har altid været allergisk ovf.
meget div. har bestilt en henvisning til hudlæge.
jeg er også overbevist om, at det kommer fra noget jeg spiser og jeg kan faktisk kun finde én ting som jeg begyndte at spise næsten hver dag for ca. et halvt år siden og det er varmrøget laks.
ER DER NOGEN SOM HAR/ELLER HAR HAFT NOGET LIGNENDE?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu undrer jeg mig, hvorfor stopper du så ikke med at spise laks og ser om det er den, der har skylden.
    Jeg smågriner lidt, for det ville da være det mest naturlige.
  • Indstillinger
    har jeg da osse gjort - spiser ikke varmrøget laks mere foreløbig før det her problem er afklaret og jeg aner jo heller ikke om det er det som er årsagen. som jeg skrev er jeg allergisk ovf. mange div. stoffer.
    kan være så så meget andet og ved ikke hvor jeg skal tage fat.
    håber, at hudlægen på tirsdag måske kan finde frem til noget. er ikke første
    gang, at jeg er til allergi-test.
    og det allerværste er, at sygehusene ikke længere tager sig af allergi-patienter - denne arb.opgave er slettet i.f.m. med besparelserne og det er bare så underligt fordi vi er så mange som er allergikere.
    da jeg vågnede en gang i nat stod der pludselig navnet: toksiner i panden på mig. prøv lige at læse ndst. link:
    http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=14 ... 9/menu=13/
  • Indstillinger
    Ok, hvis ikke det har hjulpet, så er det jo ikke laksen. Det er noget vanskeligt noget, for der kan være flere årsager.
    Jeg er selv allergisk, det er ikke særlig morsomt.
  • Indstillinger
    Tager du medicin? Det være fødevareallergi eller der er uorden i dit tarmsystem. Gluten og mælkeallergi kan give hævede øjenlåg. Har du fordøjelsesproblemer som forstoppelse kan det give hævede øjenlåg. Eller overvægst af svamp i tarmen kan give det samt intolerance for en del fødevarer, det kunne være det især når du skriver at du har en del allergi. Søg på nettet om candida svamp og læs om det og finde ud af om du har nogle af det symptomer.
  • Indstillinger
    hej
    jeg har søgt på nettet og jeg har ikke noget af det.
    min allergi har vedrørt diverse blodtryks-piller hvilket der nu er styr på.
    og symptomerne iflg. dit link har jeg ingen af.
    og IGEN hvorfor jeg antyder varmrøget laks er fordi det for første gang kom ind i mit liv for ca. 1/2 år siden og har spist det lige siden. er det eneste nye hvad angår div. mad m.m. som er sket i den periode.
    og jeg har søgt på den svamp og det er ikke det.
  • Indstillinger
    Jeg har tænkt på om du bruger makeup. Jeg skal selv passe meget på hvad jeg bruger.
  • Indstillinger
    hej igen persille!
    jeg bruger ingen make-up - jeg bruger udelukkende cremer og de er uparfumerede og jeg har brugt dem i ca. 15 år. og bruger den samme mascara jeg har brugt i 30 år. har tænkt i de baner men det kan ikke være det.
    og så har jeg tænkt på 2 x andre ting:
    den ene er, at jeg sidste år i juli fik lungebetændelse og blev først konstateret rask efter 2xpenicellin-kure - herefter gik der 14 dg. og så fik jeg bronkitis - det med de hævede øjne startede under lungebetændelsen, men var jo kun 2 uger på penicellin. efter penicellin-kuren så var forbi forsvandt de hævede øjenlåg igen
    MEN
    så dukkede de jo så op igen her for et par mdr. siden. og jeg kan ikke komme i tanker om noget overhovedet jeg har ændret på i min kost, mine cremer, mine parfumer, mit flyd.vaskemiddel, min hånd- og krops-sæbe - intet er ændret. MEN i.r.t. kosten så startede jeg faktisk på den dèr varmrøgede laks samtidig med, at jeg fik de hævede øjenlåg - derfor kom jeg til at tænke på det. intet andet er ændret. tror altså det må være noget med de dèr toksiner???
    og jeg er bare så så så forfængelig så har det super-svært med det her.
    fatter bare ikke, at de ku`finde på at fjerne allergi-funktionen på sygehusene. men jeg er drøn-sikker på, at min hudlæge er langt dygtigere end sygehusene til det så kan næsten ikke holde ud at vente på den test hos hudlægen på tirsdag og han er knusende dygtig og har været hudlæge her i byen i masser af år så han er smækfyldt med erfaringer.
  • Indstillinger
    Jeg forstår dig. Der er så mange forskellige ting i alt den medicin, som man virkelig skal passe på. Jeg var syg af blodtryksmedicin i mange år. Det viste sig at være et hjælpestof jeg ikke kunne tåle.
    Jeg håber hudlægen kan hjælpe.
    Dette er måske noget pjat, men jeg læste hormoner kunne spille ind. Kan medicinen have ændret noget hormonelt. Det er kun et "dumt" gæt.

    Kan fabrikken have ændret noget i den mascara
  • Indstillinger
    hej igen persille...
    og tusind tak fordi du holder fast i mig.
    mascaraen køber jeg i matas og har brugt den samme i masser af år - de siger, at den er allergi-testet???
    jeg får selv blodtryks-medicin men har fået de samme piller også i mange år - så medmindre mærkerne har ændret indholds-stoffer .... aner jeg jo ikke.
    har engang fået en forkert af slagsen og det gik helt galt - men er 8 år siden nu.
    min læge er meget obs på det såfremt jeg vender tilbage omkring noget jeg har det skidt med - han kender jo mit problem og passer på mig.
    jeg fik en mistanke til grønne gerimaxer fordi det netop var i juli md. sidste år at jeg overgik fra de blå af slagsen til de grønne og det var også i juli md. at jeg fik lungebetændelse og samtidig med hævede øjenlåg - har fået at vide, at der er flere mineraler i den blå end i den grønne. så gik som det første tilbage til de blå og samtidig holdt jeg op med at spise varmrøget laks. er min super-læge som har henvist mig til hudlægen. er dem vi har tilbage p.g.a. allergikerne d.d. er overladt til sigselv af sygehusene. passer mig egentlig fint. kender min hudlæge og han har hjulpet mig perfect tidl. - men ikke omkring allergi.
    m.h.t. hormoner har de været de samme gennem hele det her forløb - har ikke passeret nogen grænse hvor hormonerne ændrer sig i den periode.
    så altså flg.:
    . skift fra blå til grøn gerimax
    . varmrøget laks
    . lungebetændelse og samtidig med kom de hævede øjenlåg
    . hævelserne forsvandt så da lungebetændelsen var overstået
    . varmrøget laks
    . og så igen hævede øjenlåg
    . holdt med varmrøget laks for én uge siden
    . skift tilbage igen fra grøn til blå gerimax for én uge siden
    . stadigvæk hævede øjenlåg - (altså som bliver ca. halveret efter ca. et par timer med vatrondeller med koldt vand på øjenlågene.) men der forbliver stadigvæk hævelser tilbage resten af dagen.
    ER BARE SÅ SÅ SÅ TRÆLS..........
Log in eller Registrér for at kommentere.