Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

1 uge efter omskæring

Redigeret 21 februar, 2016, 16:26 i Åben debat for mænd
Hej, håber nogle her inde kan hjælpe mig.

Jeg har et spørgsmål ang. Omskæring.
Blev omskåret i mandags d.8 februar. Torsdag begyndte det at bløde meget hvor efter jeg var på sygehuset og det så fint ud, det kunne være noget blod der kom ud der var samlet der inde.
Efter der, over penis hvor jeg er hævet og endnu ikke kan se mine sting, der flyder der meget væske ud, hvad kan det være ? .. Har ingen idé om det, eller om jeg skal tage til den kirurg der lavede det?

Mvh
HolmeN88

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forbavses ofte over den slags spørgsmål her på nd.

    Nu har jeg i sagens natur ikke selv prøvet at blive omskåret, men jeg har da - og det endda flere gange - været inde og få foretaget både mindre og større indgreb, og hver gang - hver eneste gang - har jeg, helt automatisk fået udleveret en folder med oplysninger om det pågældende indgreb, med beskrivelser af, hvad jeg skal være opmærksom på, hvad jeg skal gøre hvis der sker dette eller hint.

    Jeg tillader mig derfor at være ret overbevist om, at også du har fået noget materiale og noget information om dette indgreb? Du har endda været inde en ekstra gang p.gr. af blødning - så noget må du vel have fået at vide?

    Men - det kan jo være, du intet har fået at vide, og så kan jeg - for mig selv - forbavses over, hvordan man overhovedet kan få sig selv til bare at smide sig på briksen - og oven i købet til et indgreb i den region - uden at ane, hvad det betyder og hvad det drejer sig om.

    Det sidste her er min private holdning, og vedrører ikke sagen - så på forhånd undskyld.

    Da det nu er en tid siden, du har fået dette indgreb foretaget, er det egen læge, du skal kontakte - og det kan du så gøre i morgen.

    Jeg vil i øvrigt ikke helt mene, at dette spørgsmål er specielt egnet til en anonymt debatforum, da det jo nok er forskelligt fra person til person, hvad lige netop væske, der siver ud kan betyde. Det kan f.eks. ikke ses, om det handler om betændelse eller måske "bare" lidt ophoben af væske i forbindelse med at såret er ved at hele op. Så andres erfaringer på det område, behøver ikke være magen til, hvad der sker for dig.
  • Indstillinger
    Jeps, det har jeg, men at der ville være lidt snask har jeg fået at vide, og det er kommet efter blødningen, og er startet igår med væsken der flyder ud. Så det har været lidt svært at få fat på privat hospital, da de har lukket i weekenden.

    Så den måde du kommentere på kan være lidt ligegyldigt synes jeg, idet jeg sidder her i "nervøsitet" og tænker over hvad det kan være af alvorligt, så synes jeg ikke det er okay du svare sådan. Du kan bare vælge at ignorere det næste gang.
  • Indstillinger
    Jeg beklager rigtigt meget, at du opfatter på den måde, men jeg tror bare ikke, at der kan være megen hjælp på et debatforum for lige netop din situation.

    Hvis du er meget nervøs, bør du naturligvis kontakte lægevagten - jeg er dog ret sikker på, at du vil få at vide, at du skal kontakte egen læge i morgen, MEN - det kan jeg ikke vide, hvorfor du må mærke efter hos dig selv, hvor galt du selv synes dit problem er.

    Så - selvfølgelig skal du kontakte lægevagten, når du har det sådan.

    PS - det fremgik overhovedet ikke af dit indlæg, at du netop HAVDE fået god og grundig vejledning - faktisk tvært i mod, men bevares - undskyld.
  • Indstillinger
    Ved en omskæring, sker der ofte en væskeophobning under den tilbageværende hud.... Hvor meget, det er forskelligt fra person til person... Og det påstås at det kan begrænses om man bærer nogle meget stramme underbukser og sørger for at penis vender opad...
    Min egen var ca dobbelt så tyk.. Og glans blev skubbet ud ad... Så det lignede en "halvfed"...
    Jeg skulle i pool... så for at beskytte tog jeg en pose uden på og lukket godt med elastik.... Det medførte så at væsken for mit vedkommende landede i posen

    Nå men nogle får foretaget en omskæring med meget af den indre hud (slimhinde) efterladt og ikke meget eller intet af den ydre... dvs skaftskindet er skiftet ud med det der før var gemt...
    Selv om den bliver opereret meget stram, kan resultatet godt være slapt.. pga den væskeophobning... Slimhinden er nemlig ikke så elastisk som det ydre skind..
Log in eller Registrér for at kommentere.