Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Undervægtig og sulten.

Redigeret 9 februar, 2016, 20:09 i Irriteret tyktarm
Jeg har postet den her inde i åben debat for mænd men tænkte at den nok egentlig hører mere hjemme jeg er helt ny herinde og er lidt forivrret så jeg kopier den herind:

Hej Netdoktor!
Jeg har læst en masse tilsvarende spørsmål og svar omkring undervægt. Jeg var inde og måle min bmi og den var sat i undervægtig kan ik lige huske bmi tallet men jeg har lige vejet mig og målt mig idag. 175cm høj og 55kg.
Jeg vil virkelig gerne tage på og kunne tage min træning seriøst men jeg starter altid på et program og så går der ikke længe før jeg føler det håbløst. For jeg er altid sulten. Når jeg vågner op har jeg en knude i maven og jeg ved at jeg mangler noget at spise men jeg har lige siden jeg har været lille aldrig haft særlig god appetit om morgenen og et morgenbord er heller ikke noget der nogensinde er blevet praktiseret i min familie.
Men nogen dage går jeg næsten 3 dage hvor jeg næsten ikke kan få noget ned andet end om aftenen inden jeg skal sove og det resulterer så i jeg sidder vågen den halve nat og vågner op med den samme knude i maven. Så kommer der en dag hvor jeg "snapper out of it" og tænker hvad fanden jeg har gang og så bukker jeg under for sulten og æder som et svin igen, indtil næste dag hvor jeg ikke rigtig spiser noget før om aftenen igen. Sådan fortsætter det og har fortsat sådan lang tid. Jeg har tit rigtig meget luft i maven til en grad at jeg føler det pinligt at gå ud og være social fordi jeg konstant har et ræb der skal ud eller jeg kommer til at lufte en midt i en samtale med en sød pige osv. Jeg plejede at gå på toilettet og lave nr 2 et par gange om dagen nogen gange 3 gange nu er jeg derude flere gange end det men det er for at slippe af med luft i min mave og jeg "laver lort" undskyld sproget med dages mellemrum. Jeg er ikke så god til at formulere mig som jeg gerne ville være. Men jeg har engang haft taget steroider da jeg var 17 år og jeg stoppede bare kuren uden at bruge "efterkurs præperater" og dengang jeg var på steroider og inden det havde jeg ingen problemer med at tilfredstille den konstante sult, den var meget velkommen fordi jeg havde appetit. Men jeg har en bange anelse om at jeg måske har fucket min krop op for livet ved den dummefejl jeg lavede selvom jeg ingen problemer har med at få erektion og producere sæd. Jeg har også haft drukket meget tæt i mine yngre år hvilket jeg også er stoppet med. Jeg ryger hash ugentligt somme tider dagligt men jeg er på en god sti til at stoppe helt med det. Men jeg ved egentlig ikke konkret hvad jeg vil spørge om. Jeg vil gerne vide om jeg burde tage til lægen og blive tjekket.. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men det er virkelig blevet et problem for mig med både luft i maven og konstante tanker om mad og jeg bliver aldrig rigtig brun mere når jeg tager sol medmindre jeg gør det til en grænse så jeg bliver rød, jeg bliver altid ved med at se "syg" ud siger mine venner og jeg magter ikke noget og føler ingen mening med at træne når jeg får det fysisk dårligt af det.

Er det bare mig der skal tage mig sammen fra min falde røv og gå igang med at træne og spise ordenligt eller er der noget i vejen med mig det er sådan mit spørsmål.. For jeg vil virkelig ikke ses som en hypkonder jeg kan bare ikke sætte navn på hvad jeg skulle lide af hvis jeg led af noget.. Om det er mine hormoner fra forkert steroide brug eller om jeg simpelthen bare har en svag karakter. Jeg har altid fået afvide at jeg nok har et højt stofskifte af voksne osv. da jeg var barn fordi som barn åd jeg kage i stride strømme og tog ikke et gram på nærmest, dengang var jeg dog meget mere aktiv end jeg er den dag idag. Men det er deprimerende for mig at jeg bruger så meget tid og tænking på noget der burde komme helt naturligt.. Jeg er godt klar over hvad mad der er godt for en og sådan og jeg har også prøvet med forskellige weightgain shakes (hjemmelavet med organiske ingredienser, ikke alt det hø fra supplement producenter) Jeg vil virkelig gerne op og veje 65-70kg det er ihvertfald mit mål, jeg har ingen intentioner om at blive bodybuilder. Det skal vel også siges at efterfølgene min lille dumme periode med steroider (test e og trenbolone så vidt jeg husker) at jeg havde et heftigt misbrug af amfetamin og kokain hvor jeg virkelig tabte mig meget men det er efterhånden også år siden nu.

Jeg håber jeg har formuleret det på en måde så det kan forstås og håber virkelig jeg kan få et svar eller ihvertfald et råd til hvad jeg skal gøre. Tusind tak hvis har læst beskeden!
Log in eller Registrér for at kommentere.